عید غدیر روز اکمال دین اسلام است


عید غدیر روز اکمال دین اسلام است

آیت الله صدیقی در جلسه جامعه روحانیت شیراز گفت: اکمال دین اسلام، در گرو معرفی علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) به عنوان وصی رسول خداست و روز غدیر، روز تجلی این اتفاق پربرکت و عظیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «کاظم صدیقی»، امروز (شنبه ۲۶ مرداد) در جلسه جامعه روحانیت که با حضور امام جمعه شیراز و استاندار فارس برگزار شد بر اهمیت عید غدیر تاکید کرد.

امام جمعه موقت تهران در این جلسه با اشاره به فقه شیعه، زعامت و رهبری واحد گفت: رهبری در این فقه باید واحد باشد اما مرجعیت می‌تواند چندگانه باشد.

وی افزود: زمانی، افرادی از مناطقی از ایران به امام هادی(ع) مراجعه کردند و سوالاتی در امور مختلف فقهی و اجتماعی داشتند که حضرت، در پاسخ فرمودند جناب عبدالعظیم حسنی (ع)، نماینده ماست و قول او و کلام او، قول ماست.

وی اضافه کرد: وجود شخصیت گران بهایی چون عبدالعظیم حسنی از افتخارات شیعه و ما ایرانی هاست و سخن امام هادی(ع) تثبیت کننده و موید نقش مرجعیت شیعه در طول تاریخ است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اهمیت عید غدیر عنوان کرد: طبق آیه مباهله، امیرالمومنین(ع)، نفس و حقیقت پیامبر اکرم(ص) است بنابراین اکمال دین اسلام، در گرو معرفی علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) به عنوان وصی رسول خداست و روز غدیر، روز تجلی این اتفاق پربرکت و عظیم است.

وی باور دارد: شیعه امیرالمومنین (ع)، شدن نیازمند هدایت و جذبه الهی و همراهی باطنی خود فرد است که اگر این نباشد، با اتکا به علم و دانش، هیچ فردی اهل رستگاری و فلاح نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تا حضرت علی(ع) در جامعه ما تجلی الهی پیدا نکند ظهور حضرت حجت‌ابن‌الحسن(ع) نیز اتفاق نمی‌افتد و این تجلی الهی، یعنی بسط و گسترش ولایت امیرالمومنین(ع) در کف جامعه و در بین خانواده‌ها که تحقق این امر مهم، تکلیف را بر همه ما دوست‌داران این حضرت سنگین می‌کند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !