بازسازی واقعه غدیر در راستای انتقال سیره حضرت علی(ع ) به نسل جوان


بازسازی واقعه غدیر در راستای انتقال سیره حضرت علی(ع ) به نسل جوان

حسن سنجری، گفت: برنامه بازسازی واقعه غدیر به منظور انتقال سیره ائمه معصومین علیهم السلام و خصوصا حضرت علی علیه السلام به نسل نوجوان و جوان اجرا می شود.

« حسن سنجری »، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: یکی از بزرگترین رویدادهایی که در شهر جیرفت، در حال شکل گیری است، برنامه بازسازی واقعه غدیر است.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه جیرفت، ابراز داشت: این برنامه به منظور انتقال سیره ائمه معصومین علیهم السلام و خصوصا حضرت علی علیه السلام به نسل نوجوان و جوان اجرا می شود.

وی، با بیان این مطلب که از چندین مدت قبل، برنامه ریزی برای برگزاری این برنامه صورت گرفته است، افزود: چندین کارگروه از جمله کارگروه های فرهنگی و تبلیغی، پشتیبانی، طراحی لباس، آماده سازی جایگاه به ریاست امام جمعه جیرفت تشکیل و سپاه ناحیه جیرفت نیز دبیر اجرایی این برنامه است.
سنجری، بیان داشت: کارگروه تبلیغات در راستای اطلاع رسانی، از چند روز قبل بیلبردهای تبلیغاتی در سطح شهر نصب شده و در فضای مجازی نیز تبلیغات گسترده ای را شروع کردیم.
دبیر اجرایی برنامه بازسازی واقعه غدیر، ادامه داد: با همکاری کارگروه طراحی لباس برای ۵۰۰ هنرور، لباس متناسب با برنامه واقعه غدیر طراحی و دوخته شده است.
وی، ابراز داشت: از مدت ها قبل زمینی متناسب با بازسازی فضای واقعه غدیر، توسط کارگروه آماده سازی جایگاه، تسطیح و آماده سازی شد تا هر چه بیشتر شبیه به فضای واقعی واقعه غدیر شود.
سنجری، اضافه کرد: مکان در نظر گرفته شده برای اجرای این برنامه در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر جیرفت و بعد از روستای باغعلیشیر در محور جیرفت - دلفارد قرار دارد.
جانشین فرمانده سپاه ناحیه جیرفت، عنوان داشت: برنامه بازسازی واقعه غدیر با حضور بیش از ۵۰۰ هنرور و سیاهی لشکر برگزار می شود و ابراهیم عادلی از هنرمندان شهر جیرفت به عنوان کارگردان بخش هنری، وظیفه آموزش مهارت های لازم را به این هنروران دارد.

وی، بیان داشت: در اجرای این برنامه ۵۰ نفر شتر و ۱۰ اسب مورد استفاده قرار می گیرند.

ضمن تشکر از همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان جیرفت، ابراز داشت: تاکنون امام جمعه، فرماندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر جیرفت و فرمانده نیروی انتظامی از روند آماده سازی فضای برگزاری این برنامه بازدید کردند.

سنجری، در پایان ضمن دعوت همگانی از مردم، اضافه کرد: آغاز این برنامه ساعت ۹ صبح روز عید غدیر است و با همکاری شهرداری وسایل نقلیه عمومی برای ایاب و ذهاب مردم مهیاست.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس