بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3


بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3

بیوگرافی کیهان ملکی: کیهان ملکی بازیگر سینما و تلوزیون، متولد 2 شهریور 1347 در تهران است. کیهان متاهل است و یک دختر دارد و تاکنون در چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده‌است.

بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3
ستاره | سرویس چهره‌ها - کمتر کسی است که احد در سریال محبوب روزگار جوانی را نشناسد. کیهان ملکی در این مجموعه در نقش احد در کنار بازیگرانی چون امین حیایی، نصرالله رادش و... ایفای نقش کرد. این بازیگر پس از آن در چند مجموعه تلویزیونی و سینمایی دیگر حضور پیدا کرد و به شهرت رسید. در ادامه بیوگرافی کامل این بازیگر را خواهید خواند.

بیوگرافی کیهان ملکی

کیهان متولد ۲ شهریور ۱۳۴۷ در تهران است. وی اصالتا آذری و اهل تبریز بوده و فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته نمایش از دانشگاه آزاد است.


همسر و خانواده

در حال حاضر کیهان متاهل است و یک دختر به نام ژرفا دارد. او گفته‌است "بزرگترین انگیزه‌ من برای زندگی ژرفا دخترم است؛ با همه وجودم به دخترم می‌بالم، دخترم کتابخوان است و سواد بالایی در حوزه ادبیات و بخش نوشتن دارد؛ علاقه‌اش به کتابخوانی به حدی است که در مدت زمانی که امتحان دارد غصه می‌خورد که برای مدتی نمی‌تواند کتاب بخواند. ژرفا علاوه بر نوشته‌های ادبی و شعر چندین نمایشنامه هم نوشته و تجربه‌ کارگردانی و تئاتر نیز داشته است. او همچنین در مورد حس پدر شدن می‌گوید: "پدر شدن نقطه عطف زندگی‌ام است؛ به‌طوری که می‌توان گفت زندگی‌ام به دو بخش قبل از تولد دخترم و بعد از آن تقسیم می‌شود".

بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3

شروع فعالیت هنری

کیهان وقتی ۱۰ ساله بود بازی در تئاتر را در سال ۱۳۵۷ شروع کرد. پس از آن او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۲ با فیلم آرزوی بزرگ به کارگردانی خسرو شجاعی آغاز کرد.(در این فیلم نقشی کوتاه را بر عهده داشت.) این بازیگر مدتی بعد با فیلم جنگ ۳۹ به کارگردانی داریوش کاردان، در سال ۱۳۷۳ بیش از پیش خودش در عرصه سینما مطرح کرد.

وی همچنین با حضور خود در مجموعه تلویزیونی نوروز ۷۳، به کارگردانی حسین فردور در سال ۱۳۷۲، وارد قاب تلویزیون شده و پس از چند اثر تلویزیونی با مجموعه روزگار جوانی به کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی به شهرت و محبوبیت رسید.

کیهان درباره کارگردانی می‌گوید: "همیشه بر این قاعده پیش رفته‌ام که بازیگری برایم مهم‌تر باشد و فرصت‌هایی که دوست داشته‌ام هم برای من پیش آمده است. البته نمی‌دانم در حوزه کارگردانی چطور عمل خواهم کرد و آیا توانایی ساختن کاری که از آن استقبال شود را دارم یا نه … ! همچنین جالب است بدانید که این بازیگر گفته‌است که جزء بازیگرانی هستم که اولویتم در انتخاب یک نقش مخاطب عام است و هیچ وقت برای مخاطب خاص صرفا کار نکرده‌ام.

بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3

کیهان ملکی در ستایش ۳

این بازیگر در سریال ستایش ۳ در کنار بازیگرانی، چون فرهاد جم، نرگس محمدی، مهدی سلوکی و ... ایفای نقش کرده‌است. او در نقش دوست فردی است که «ستایش» علاقه‌مند شده‌است.

بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3

بازیگری در هند

این بازیگر برای بازی در سریال همسفر خورشید به کارگردانی شاه‌حاتمی به بمبئی و بالیوود سفر کرد. بخش‌هایی از این سریال در ایران و بخش‌هایی در هند فیلمبرداری شد که وی در قسمت هند بازی کرده‌است.

بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3


ماجرای کلید شکسته در افطاری رئیس جمهور

جالب است بدانید که این بازیگر با استعداد، در ماه رمضان سال ۱۳۹۷ در مهمانی افطاری رئیس جمهور (آقای روحانی) با یک گردن آویز به شکل کلید شکسته در مهمانی حضور پیدا کرد که نشانه اعتراض او به وضع کنونی جامعه بود.

بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3


فعالیت‌های هنری

سینمایی

بی‌خوابی (۱۳۸۸) پرواز مرغابی‌ها (۱۳۸۸ - علی شاه حاتمی) بیداری (۱۳۸۷ - فرزاد مؤتمن) پروانه‌ای در مه (۱۳۸۴ - محمدجواد کاسه ساز) زاگرس (۱۳۸۴ - محمدعلی نجفی) مانی و ندا (۱۳۷۹ - پرویز صبری) مرد بارانی (۱۳۷۸ - ابوالحسن داوودی) معجزه خنده (۱۳۷۵ - یدالله صمدی) عاشق فقیر (۱۳۷۴ - حسینعلی لیالستانی) آرزوی بزرگ (۱۳۷۳ - خسرو شجاعی)


تلویزیونی

۱۳۹۷ - ستایش ۳ (فصل سوم) به کارگردانی سعید سلطانی؛ پخش از شبکه ۳ ۱۳۹۵ - چرخ فلک به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، بهرام عظیم پور و احسان عبدی پور؛ پخش از شبکه ۱ (اپیزود باران) ۱۳۹۴ - جاده قدیم به کارگردانی بهرام بهرامیان؛ پخش ازشبکه ۱ ۱۳۹۴ - همسفر خورشید به کارگردانی علی شاه‌حاتمی ۱۳۹۲ - هوش سیاه ۲ به کارگردانی مسعود آب پرور؛ پخش ازشبکه ۳ ۱۳۹۱ - بال‌های خیس به کارگردانی عباس رنجبر؛ پخش از شبکه ۱ ۱۳۸۷ - مرد دو هزار چهره به کارگردانی مهران مدیری؛ پخش از شبکه ۳ ۱۳۸۶ - دریا در غربت به کارگردانی سیدرحیم حسینی؛ پخش ازشبکه ۱ ۱۳۸۴ - روز‌های اعتراض به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده؛ پخش ازشبکه ۲ ۱۳۸۳ - مزرعه کوچک به کارگردانی سیروس مقدم؛ پخش از شبکه ۱ ۱۳۸۲ - مزرعه آفتابگردان به کارگردانی فریدون حسن پور؛ پخش از شبکه ۱ ۱۳۸۱ - فرمان به کارگردانی مسعود رشیدی؛ پخش از شبکه ۲ ۱۳۷۹ - همسایه‌ها به کارگردانی محمدحسین لطیفی؛ پخش از شبکه ۳ ۱۳۷۹ - کلبه سپید به کارگردانی مهرداد رایانی مخصوص و رحمان سیفی‌آزاد ۱۳۷۹ - همسفر به کارگردانی قاسم جعفری؛ پخش از شبکه ۳ ۱۳۷۸ - این گروه پلیس به کارگردانی علی قوی‌تن؛ پخش از شبکه ۵ ۱۳۷۷ - روزگار جوانی به کارگردانی شاپور قریب، اصغر توسلی؛ پخش از شبکه ۵ ۱۳۷۶ - سبز زخمی به کارگردانی بهرام کاظمی؛ پخش از شبکه ۱ ۱۳۷۵ - هوای تازه به کارگردانی محمد رحمانیان و حسن فتحی؛ پخش از شبکه ۳ ۱۳۷۴ - پهلوانان نمی‌میرند به کارگردانی حسن فتحی؛ پخش از شبکه ۲ ۱۳۷۳ - جنگ ۳۹ به کارگردانی داریوش کاردان ۱۳۷۲ - نوروز ۷۳ به کارگردانی حسین فردرو

بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3
سخن آخر

برای آشنایی بیشتر با این هنرمند می‌توانید صفحه‌ اینستاگرام او را دنبال کنید. لطفا نظرات خود در مورد فعالیت‌ها و کار‌های این هنرمند را با ما و دیگر مخاطبان ستاره در میان بگذارید.

بیوگرافی کیهان ملکی؛ از احد سریال روزگار جوانی تا ستایش 3

keyhan__maleki

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403