باز شدن «دروازه عتبات» به روی زائران اربعین


باز شدن «دروازه عتبات» به روی زائران اربعین

مرز خسروی قطعا یکی از مرزهای زیارتی کشور همراه با مشارکت مردمی خواهد شد چرا که اشتیاق فراوانی از سوی مردم برای سرمایه گذاری در این مرز وجود دارد.

خبرگزاری شبستان: ابتدای این هفته، همزمان با سالروز آزاد سازی پاوه و بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، خبری مسرت بخش و شعف آور پس از ماهها تلاش و پیگیری فضای استان کرمانشاه را عطرآگین کرد. اعلام خبر موافقت دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی در جمع ایثارگران و بازخورد با نشاطی که از این جمع در یافت شد،شیرینی و شعف بازگشت جایگاه مهم «دروازه عتبات عالیات» به کرمانشاه را دوچندان کرد.
بازگشایی مرز خسروی البته کارسختی بود که با اهتمام جدی ریاست جمهوری، وزیر محترم کشور ،تلاش و پیگیری مدیریت ارشد استان و دعای علاقمندان به میزبانی زائران امام حسین(ع) در کرمانشاه رقم خورد.
بازگشایی مرز خسروی و هدف سفر شدن استان کرمانشاه همچنین برای بیش از یک میلیون زائر، موجبات رونق گردشگری مذهبی، تقویت زیر ساخت ها و تاسیسات مرزی و تمرکز هر چه بیشتر امکانات کشور به کرمانشاه و انگیزه مضاعف مرزنشینان برای بازگشت به قصر شیرین خواهد شد.
هر چند که با این بازگشایی، متقابلا خدمات شایسته و اطمینان بخشی به زائران اربعین خواهد داشت و موجب سهولت یافتن عبور و مرور، کاهش ازدحام درمرزها و مدیریت انسجام یافته تر راهپیمایی با شکوه اربعین خواهد شد.
مرز خسروی قطعا یکی از مرزهای زیارتی کشور همراه با مشارکت مردمی خواهد شد چرا که اشتیاق فراوانی از سوی مردم برای سرمایه گذاری در این مرز وجود دارد.
قصرشیرین و مرز خسروی جایگاهی ویژه در فرهنگ دینی ایرانیان داردو نام این مرز از دیرباز تداعی کننده زیارت کربلا بوده است. این پیشینه تاریخی انگیزه مضاعفی برای بازگشایی «دروازه عتبات» به روی عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) است.
انتظار می رود که مجموعه مدیران، دستگاهها و سازمان های مردم نهاد و مشارکت های مردمی با نقش آفرینی به نحو احسن، آبرو داری کرده و نشان دهند که کرمانشاه هنوز اصیل ترین راه برای رسیدن به کربلاست.
یادداشت: محمدابراهیم الهی تبار
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه
پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد