«نان و سیرک»؛ بکارگیری همزمان عناصر کلاسیک و مدرن برای به چالش کشیدن مخاطب


«نان و سیرک»؛ بکارگیری همزمان عناصر کلاسیک  و مدرن برای به چالش کشیدن مخاطب

الیکا هدایت در مجموعه «نان و سیرک» با پرداختن و بکارگیری همزمان عناصر کلاسیک و باستانی هنر در کنار بخش مدرن و معاصر، مخاطب را به چالش می کشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاه «نان و سیرک» با نمایش آثار نقاشی «الیکا هدایت» از 25 مرداد تا 22 شهریور در گالری دستان 2 برپاست.

آرش توکلی درباره نمایشگاه «نان و سیرک» می گوید: الیکا هدایت، رویکرد خاص خودش رو در استفاده از ادبیات و تاریخ هنر برای خلق مجموعه‌های مطلوب خودش دارد. پرداختن و بکارگیری همزمان عناصر کلاسیک و باستانی هنر در کنار بخش مدرن و معاصر ترفند او برای به چالش کشیدن مخاطب آثار این هنرمند است، در نمایشگاه نان و سیرک هم هدایت روند خلق آثار خودش رو تغییر آنچنانی نداده و البته که این رویکرد بخصوص هنوز جذابیت خودش رو برای اهالی هنر خواهد داشت.

«الیکا هدایت» دانش‌آموخته‌ی دانشسرای عالی ملّی هنرهای زیبای پاریس، استودیو آنت مساژه و نیز «لا فرنوا»، استودیو ملی هنرهای معاصر است. هدایت با به کار بردن مدیوم‌های گوناگونی چون طراحی، مستندسازی، چیدمان و پرفورمنس، جهانی خیالی آفریده است؛ بازتاب نظام مسلطی که در جست‌وجوی آرمان شهر و مسحور تجدد، فناوری و انواع رسانه است. این نظام ایدئولوژیک در آثارش چنان تغییر شکل و اعوجاج یافته که دیگر قابل تشخیص نیست. بنابراین، او تا جایی در مسیر یافتن این آرمان شهر پیش می‌رود که به آشوب و گروتسک می‌رسد: به یک ویرانشهر واقعی. طراحی‌هایش سرشارند از تناقض‌نمایی و حاکی از اعتراض به نظم مستقر. آثار او اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند و نشان از التقاطی دارند که در تمام اعصار، مورد ستایش و انتقاد قرار گرفته است.

نمایشگاه آثار الیکا هدایت تا 22 شهریور در گالری دستان+2 برپاست. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 8 طبقه 2 مراجعه کنند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک