22 طرح آبخیزداری سمنان هفته دولت افتتاح می‌شود


22 طرح آبخیزداری سمنان هفته دولت افتتاح می‌شود

سمنان- ایرنا- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: 22 طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری همزمان با هفته دولت امسال در 21 حوضه آبخیز استان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرهاد عبدالشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۰۳ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال برای افتتاح ۲۲ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری استان سمنان هزینه شده است.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات لازم برای ۲۲ طرح آماده افتتاح در هفته دولت امسال، از اعتبار سال گذشته و بخشی از اعتبار امسال تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۲ طرح، ۹ طرح با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال مربوط به سال گذشته و ۱۳ طرح با اعتبار ۵۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مربوط به امسال است.

عبدالشاه تصریح کرد: احداث بند سنگ و ملات به حجم ۴۶ هزار و ۹۴۹ متر مکعب، احداث بند خاکی به حجم ۷۲ هزار و ۵۴۹ مترمکعب و اجرای سه طرح جنگل‌کاری در وسعت ۱۱۶ هکتار در سه شهرستان دامغان، شاهرود و آرادان، از جمله طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری آماده بهره برداری در هفته دولت است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه سند تک برگی برای ۲۸ هزار و ۹۱۶ هکتار از اراضی ملی در سراسر استان سمنان از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره آب های زیر زمینی دارد.
بیش از ۹۶ درصد استان سمنان در حوزه اصلی فلات مرکزی قراردارد و دارای مساحتی بیش از ۹ میلیون هکتار است که بیش از پنج میلیون هکتار آن مناطق بیابانی و نیمه خشک است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403