تمرکز کمیسیون راهها بر ایمن سازی محورهای پرحادثه کرمان باشد


تمرکز کمیسیون راهها بر ایمن سازی محورهای پرحادثه کرمان باشد

کرمان - ایرنا - به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، تمرکز اعضای کمیسیون راهها باید بر کاهش تلفات جاده ای و ایمن سازی محورهای پرحادثه استان گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، سید مصطفی آیت اللهی موسوی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون راههای استان کرمان افزود: راه اندازی گشت های دائم در محورهای پرتصادف استان کرمان می تواند در کاهش آمار تصادفات جاده ای تاثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای یعنی تلاش های کمیسیون ایمنی راهها به ثمر نشسته و امیداریم کاهش این آمار در استان کرمان ادامه داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: سال ۹۶ آمار تلفات جاده ای استان کرمان مثبت بود که با تلاش های انجام شده در سال ۹۷ و ۹۸ این آمار بدون احتساب میزان تلفات جاده ای اتباع خارجی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با وجود تمام کاهش اعتبارات، اقدامات بسیار زیادی توسط اعضای ستاد کمیسیون راههای استان کرمان انجام شده و اگر مشکل آمار قاچاق و اتباع خارجی استان کرمان رفع شود جزو آمار سه استان برتر کشور قرار می گیریم.

آیت اللهی موسوی افزود: امسال نیز داشتن تنها ۱۰ نفر تلفات جاده ای رتبه استان کرمان را در ردیف سه استان نخست کشور قرار می دهد.

وی بیان کرد: آمار استان کرمان در میزان تردد ۱۰ درصد در سه ماه امسال افزایش یافته که این آمار در کشور ۳.۴ درصد است که نشان می دهد این میزان تردد تلاش های بسیاری برای کاهش تلفات انجام شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: با ادامه این روند تعهد داده شده برای کاهش میزان تصادفات و تلفات جاده ای قابل اجرا است.

وی گفت: آمار های تلفات جاده ای باید بدون اتباع بیگانه و قاچاق سوخت ارائه شود زیرا این آمار غیر قابل کنترل است و جا به جایی آمار ظلم به استان کرمان محسوب می شود.

آیت اللهی موسوی عنوان کرد: آمار تصادفات و تلفات جاده ای در ۲ جدول جداگانه تعریف شود زیرا بسیاری از استان ها آمار قاچاق اتباع خارجی و سوخت را ندارند و این آمار به گونه ای غیر واقعی تلقی می شود.

۳۰۲۹/۷۴۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس