حراج نسخهای کمیاب و قدیمی از یک خودروی مازراتی/ تصاویر
شفقنا زندگی-اولین خودرو از سری 103 مازراتی تحویل محمدرضا شاه پهلوی شد. او به شدت شیفته مازراتی 3500 بود و از این رو از گولیو آلوری، سرمهندس مازارتی خواست که یک نسخه سبک با موتور 5 لیتری از مازراتی 450S را روی مازراتی 3500GT بنشاند. شرکت کاروزیرا تورینگ سوپرلگرا یک مدل کوپه دو سرنشین آلومینیومی تولید کرد و در سال […]
شفقنا زندگی-اولین خودرو از سری ۱۰۳ مازراتی تحویل محمدرضا شاه پهلوی شد. او به شدت شیفته مازراتی ۳۵۰۰ بود و از این رو از گولیو آلوری، سرمهندس مازارتی خواست که یک نسخه سبک با موتور ۵ لیتری از مازراتی ۴۵۰S را روی مازراتی ۳۵۰۰GT بنشاند. شرکت کاروزیرا تورینگ سوپرلگرا یک مدل کوپه دو سرنشین آلومینیومی تولید کرد و در سال ۱۹۵۹ با نام شاه ایران در شهر تورین عرضه کرد.
بازماندگان یک شهروند سعودی، نسخهای کمیاب و قدیمی از یک خودروی مازراتی جیتی ۵۰۰۰ را در نیویورک به حراج میگذارند.
به گزارش فرارو، یک شهروند سعودی به نام ربیعان الربیعان نزدیک به ۶ دهه پیش یک نسخه از خودروی مازراتی جیتی ۵۰۰۰ کوپه را خرید. از این خودرو که در سال ۱۹۶۱ ساخته شده، تنها ۳۴ دستگاه تولید شد. با گذر زمان مازراتی این شهروند سعودی از کار افتاد و او آن را برای چند دهه در کنار خانهاش رها کرد. گذر زمان سبب فرسوده شدن این مازراتی کمیاب شد و ربیعان الربیعان با رنگ روی آن نوشت: قراضه.
پس از مرگ این شهروند سعودی، بازماندگانش تصمیم گرفتند مازراتی قراضه به ارث رسیده را به مزایده بگذارند. شرکت ساوثبی که یک شرکت بریتانیایی-آمریکایی متخصص در زمینه برگزار کردن حراجی است، مازراتی جیتی ۵۰۰۰ خانواده الربیعان را با قیمت اولیه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار دلار در نیویورک به مزایده گذاشت ولی پیشبینی میشود این نسخه کمیاب از خودروی مازراتی با قیمتی به مراتب بیشتر به فروش برود.
این مدل از مازراتی با نام شاه ایران نیز شناخته میشود.
اولین خودرو از سری ۱۰۳ مازراتی تحویل محمدرضا شاه پهلوی شد. او به شدت شیفته مازراتی ۳۵۰۰ بود و از این رو از گولیو آلوری، سرمهندس مازارتی خواست که یک نسخه سبک با موتور ۵ لیتری از مازراتی ۴۵۰S را روی مازراتی ۳۵۰۰GT بنشاند. شرکت کاروزیرا تورینگ سوپرلگرا یک مدل کوپه دو سرنشین آلومینیومی تولید کرد و در سال ۱۹۵۹ با نام شاه ایران در شهر تورین عرضه کرد.