نکوداشت پدر مطالعات هم‌گروهی ایران در شیراز برگزار می‌شود


نکوداشت پدر مطالعات هم‌گروهی ایران در شیراز برگزار می‌شود

شیراز - ایرنا- در آستانه روز پزشک دانشگاهیان ، اندیشمندان و استادان حوزه‌های پزشکی و نخبه پروری روز پنجشنبه 31 مرداد در آیین ملی پاسداشت نخبگی از خدمات دکتر رضا ملک زاده معاون وزیر بهداشت و درمان و پدر مطالعات کوهورت (هم‌گروهی) ایران تقدیر می‌کنند.

دکتر رضا ملک زاده متولد ۱۳۳۰ شهر بالاده کازرون در استان فارس و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران است ، او بزرگترین مطالعه کوهورت خاورمیانه و شمال آفریقا را با موضوع علل شیوع سرطان مری در ایران درکارنامه تحقیقاتی خود دارد.

مطالعات وی همچنین در زمینه سرطان گوارش و کبد نتایج درخشانی را در علوم پزشکی کشور داشته است. دکتر ملک زاده برگزیده جایزه علامه طاطبایی بنیاد ملی نخبگان است و بیش از ۱۵ سال در وزارت بهداشت مسوولیت عالی داشته است.

تاسیس بزرگترین مرکز مطالعات بررسی علل شیوع سرطان و بیماری های مزمن خاورمیانه و شمال آفریقا در استان گلستان ، ایجاد مطالعات هم گروهی ۲۰۰ هزار نفری نژادهای ایرانی در ۲۰ استان کشور ، چاپ بیش از یک هزار و ۱۵۰ مقاله علمی که ۵۱۲ مقاله آن در موسسه اطلاعات علمی ISI مورد استناد قرار گرفته با بیش از ۸۰ هزار استناد در کارنامه علمی دکتر ملک زاده وجود دارد .

این استاد دانشگاههای علوم پزشکی نویسنده ۱۰ جلد کتاب و مجری ۵ طرح تحقیقاتی مهم پزشکی است و عضویت فرهنگستان علوم پزشکی را نیز دارد .

دکتر ملک زاده که اکنون معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است از بانیان جامعه متخصصین داخلی ، انجمن متخصصین گوارش و کبد ، مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد به شمار می‌رود و در سال‌های دفاع مقدس نیز خدمات ارزشمندی به تیم‌های پزشکی جبهه و جنگ ارائه داده است.

دکتر حبیب شریف، رییس بنیاد نخبگان فارس با اشاره به برگزاری مراسم‌ تکریم و پاسداشت خدمات دکتر ملک زاده گفت: تجلیل و تکریم از نخبگان و سرآمدان عرصه علم و فرهنگ کشور به منظور پاسداشت مقام اثرگذاری والای این بزرگان در جامعه، وظیفه خطیری است که باید به نحو شایسته به انجام رسد و این افتخارآفرینان و قهرمانان ملی، به عنوان الگو به جوانان معرفی شوند.

بنیاد نخبگان استان فارس به نمایندگی از بنیاد ملی نخبگان و با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، هفتمین همایش ملی پاسداشت نخبگی را ۳۱ مردادماه در آستانه روز پزشک، به منظور تکریم و الگوسازی از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی رضا ملک‌زاده، پدر کوهورت کشور و استاد برجسته علوم پزشکی در شیراز برگزار می‌کند.

۶۱۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات