50 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبخیزداری کاشان اختصاص می‌یابد


50 میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های آبخیزداری کاشان اختصاص می‌یابد

کاشان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان کاشان خبر داد.

محمدحسین شاملی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران کاشان گفت: طرح‌های آبخیزداری این شهرستان طراحی و مورد مطالعه قرار گرفته و قراردادهای آن نیز بسته شده که باید تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسند.

وی یادآور شد: امسال در مجموع ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اصفهان اختصاص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم برای حفظ منابع طبیعی را یکی از ماموریت‌های این اداره کل برشمرد و بیان کرد: دولت به تنهایی توانایی حفاظت از منابع طبیعی کشور را ندارد و در این راستا باید از مشارکت مردم در حفظ این سرمایه‌های ملی بهره‌ برد.

بر اساس آمارها اجرای ۱۳۸ طرح کوچک و بزرگ آبخیزداری در سه دهه گذشته بین ۱۰ تا ۱۳ میلیون مترمکعب به گنجایش مهار سیل و روان‌آب‌ها در شهرستان کاشان اضافه کرده است.

استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع‌، سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان و یک میلیون و ۳۰۰ هکتار کانون‌های بحرانی فرسایش بادی و انتشار ریزگردها است و در این میان گستره عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان کاشان را افزون‌بر ۳۰۰ هزار هکتار زمین از جمله مرتع‌های ییلاقی و قشلاقی شامل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برای بررسی مسائل این مجموعه با سایر دستگاه‌های اجرایی، درخواست سرمایه‌گذاران متقاضی زمین، طرح‌های هادی روستایی و موضوع‌های نقل و انتقال آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شهرستان کاشان سفر کرده بود.

کاشان با جمعیت افزون‌بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!