کلاس درس تربیت بدنی در مدارس توسعه می یابد


کلاس درس تربیت بدنی در مدارس توسعه می یابد

شهرکرد - ایرنا- مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از توسعه کلاس درس تربیت بدنی در مدارس کشور از امسال خبر داد.

محمد جعفری چهارشنبه شب در آیین تجلیل از عوامل اجرایی برگزاری سی امین و سی وششمین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان کشور در شهرکرد افزود: ارتقای سواد حرکتی و توسعه ورزش مدارس کشور به خصوص در مدارس ابتدایی دوره اول با اولویت مدارس دخترانه ، از اهداف مهم دفتر تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش پرورش است.

وی گفت: برای اجرایی شدن این طرح ، تجهیز کلاس ها و فضاهای بلاستفاده در مدارس و همچنین ملزم شدن سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به احداث یک سالن ورزشی کوچک در طرح های در دست ساخت، از اولویت این وزارتخانه است.

این مسوول وزارت آموزش و پرورش با تقدیر و تشکر از میزبانی استان چهارمحال وبختیاری در این دوره از مسابقات قهرمانی دانش آموزان کشور گفت: امسال ۵ استان میزبان این دوره از مسابقات هستند.

جعفری افزود: میزبانی این استان در ۳ رشته پایه و حساس و زیربنای در بحث ورزش کشور و جهان نیازمند تجهیزات و امکانات خاص است که این تجهیزات در چهارمحال وبختیاری به خوبی وجود دارد.

وی اظهار داشت: در برگزاری مسابقاتبحث مهم امنیت، سلامت و رضایت دانش آموزان است که این امر در استان به خوبی انجام شد و شرکت کنندگان به سلامتی به آغوش خانواده ها بازگشتند.

مدیرکل دفترتربیت بدنی و فعالیتهای بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این دوره از مسابقات از بین ۱۴ میلیون دانش آموز کشور، ۵ میلیون دانش آموز در المپیاد ورزشی دانش آموزی در سطح کانون‌های مدرسه، مسابقات منطقه ای و شهرستانی و استانی شرکت کردند و ۱۰ هزار دانش آموز برتر و قهرمان به مسابقات کشوری اعزام شدند.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در بخش قهرمانی افزود: این دوره از مسابقات کشوری در راستای استعدادیابی ورزش کشور است .

به گفته وی، در راستای توسعه ورزش دانش آموزی فعالیتهای مختلف از جمله المپیاد مدرسه ای، طرح حیاط پویا، فعالیت های ورزشی برون مدرسه ای و نرمش صبحگاهی مدارس اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، سی امین و سی و ششمین دوره مسابقات قهرمانی ورزش دانش آموزان سراسر کشور از ۲۰ تا ۳۰ مردادماه در ۳ رشته شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی در شهرکرد در مقطع متوسطه اول برگزار شد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...