وزیر نیرو مشکل آبگیری طرح بن به بروجن را رفع کند


وزیر نیرو مشکل آبگیری طرح بن به بروجن را رفع کند

شهرکرد - ایرنا - نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب در برخی از مناطق چهارمحال و بختیاری ، گفت: وزیر نیرو وعده خود در خصوص رفع مشکل آبگیر طرح انتقال آب بن به بروجن را عملیاتی کند.

خدیجه ربیعی فرادنبه روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد ، تاکید کرد: با رفع مشکل آبگیر و بهره برداری سریعتر از طرح انتقال آب بن به بروجن مشکل آب آشامیدنی حداقل ۵۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری رفع می شود.
وی افزود: بحران تامین آب آشامیدنی در بروجن به حدی رسیده است که حتی با حفر یک حلقه چاه با عمق ۳۰۰ متر نیز به آب نمی رسد و متاسفانه هم اینک بسیاری شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری آب آشامیدنی ندارد و از طریق تانکرهای سیار تامین می شود.
ربیعی یادآور شد: اجرای طرح انتقال آب بن به بروجن خواسته اصلی تمامی مسئولان، نمایندگان مجلس و مردم چهارمحال و بختیاری است.

وزیر نیرو مشکل آبگیری طرح بن به بروجن را رفع کند
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جاده چهار خطه شهرکرد به بروجن به لردگان و خوزستان به عنوان مهمترین محور مواصلاتی چهارمحال و بختیاری هر چه سریعتر تکمیل شود.
وی گفت: ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی ضرورت دارد و به همین منظور برای بهره برداری از بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است که این اعتبار باید هر چه سریعتر از منابع ملی تامین و اختصاص داده شود.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی رهایی از وابستگی به بودجه نفت است.
محمد خالدی سردشتی تاکید کرد: البته تحریم ها فرصتی را برای رهایی از وابستگی به بودجه نفتی و حرکت به سمت خودکفایی فراهم کرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تمامی زیرساخت های توسعه ای کشور تا ۱۰ سال دیگر تکمیل و ایران تا ۲۰ سال دیگر به ابرقدرت در دنیا تبدیل می شود.

وزیر نیرو مشکل آبگیری طرح بن به بروجن را رفع کند
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این شهرستان به عنوان یکی از سرشاخه های اصلی کارون است اما با مشکل شدید و کمبود منابع آب مواجه است.
وی افزود: هم اینک ۸۰ روستای شهرستان لردگان با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برابر نیمی از جمعیت شهرستان آب ندارد و منابع آب آن ها به خلیج فارس هدایت می شود.
خالدی تصریح کرد: توزیع و استفاده عادلانه از منابع آب در چهارمحال و بختیاری به برنامه ریزی علمی و کارشناسی نیاز دارد.
وی یادآور شد: مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در روستاهای چهارمحال و بختیاری مورد توجه مسئولان مرتبط در سطح ملی و استانی باشد.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی، بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی