ششمین جشنواره ملی پسته دامغان آغاز به کار کرد


ششمین جشنواره ملی پسته دامغان آغاز به کار کرد

سمنان-ایرنا- ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان با حضور استاندار سمنان، سفیران چند کشور خارجی، مسئولان و اقشار مختلف مردم در سالن همایش‌های دانشگاه دامغان کار خود را آغاز کرد.

دبیر ششمین جشنواره ملی پسته دامغان روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان، گفت: امیدواریم در این جشنواره بستری برای تعامل بین باغداران و بازرگانان فراهم شود و جشنواره عاملی برای افزایش سطح علمی باغداران منطقه باشد.

رضا زارع زاده اضافه کرد: امید است در ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان طراحی های جدید برای بسته بندی و فرآوری پسته انجام شود و سردخانه پسته مجهز برای این محصول راهبردی کشاورزی تامین شود.

وی به برگزاری کارگاه های آموزشی در کنار ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان اشاره کرد و گفت: در جشنواره امسال، کارگاه های مختلفی به همت جهاد کشاورزی و با حضور استادان برتر کشوری برگزار می شود که به کسانی که در این کارگاه های آموزشی شرکت کنند گواهی نامه اعطا می شود.

زارع زاده اضافه کرد: ششمین جشنواره ملی پسته دامغان از ۳۱ مرداد تا پنجم شهریور ۹۸ با برنامه های متنوع در این شهرستان ادامه خواهد داشت و هر شب جشن بزرگ در بوستان بانوان این شهر با عنوان شب های جشنواره با حضور هنرمندان کشوری برگزار می شود.

وی از افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات،ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی، صنایع دستی و غذایی خبر داد و گفت: این نمایشگاه با نگاه ویژه به تولید و عرضه محصول پسته و صنایع غذایی، دستی و محصولات غذایی با ۱۰۶ غرفه از ۲۰ استان کشور در جاده سلامت شهرستان دامغان برپا شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دامغان اظهار داشت: ستایش از نعمت پسته و شکرگزاری این نعمت الهی، تقویت ظرفیت های سرمایه گذاری دامغان ، معرفی پسته، ایجاد کارگاه های آموزشی برای باغداران و کشاورزان، ترویج آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت و ترویج گردشگری از مهم ترین اهداف این جشنواره است.دبیر ششمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان گفت: حضور تاماکولو واتارا، سفیر کشور ساحل عاج می تواند نقطه عطفی برای معرفی این جشنواره در سطح بین المللی باشد.
برنامه های شاد، تجلیل از خانواده علی معلم دامغانی، مراسم شکرگزاری پسته و سخنرانی مسوولان، از دیگر برنامه های ششمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان است.
جشنواره پسته ایران از سال ۹۲ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است.
٨۰ درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار دارد و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی از مهمترین ارقام پسته تولیدی در شهرستان دامغان است.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل