سفیر افغانستان در آمریکا: مبارزه با تروریسم تنها مسئولیت افغان‌ها نیست


سفیر افغانستان در آمریکا: مبارزه با تروریسم تنها مسئولیت افغان‌ها نیست

سفیر افغانستان در آمریکا گفت: مبارزه با تروریسم در افغانستان تنها مسئولیت این کشور نیست بلکه تمام دنیا باید در آن سهم داشته باشند و خروج نیروهای خارجی نیز باید با پذیرش این مسئولیت همراه...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «رویا رحمانی» سفیر افغانستان در آمریکا، در مورد مذاکرات آمریکا و طالبان گفت: در حال حاضر گفتگوهای صلح میان طالبان و آمریکا جریان دارد و برای ما زمانی گفتگو آغاز خواهد شد که طالبان با دولت افغانستان وارد گفتگو شود.

وی در گفتگو با رادیو ملی آمریکا اضافه کرد: در مورد خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان و آتش‌بس، در برخی از موارد منافع ما و آمریکا هم پوشانی دارد. حوزه امنیتی و اقتصادی از جمله موضوعات مشترک بین آمریکا و افغانستان است. در مورد تعداد نیروهای آمریکایی نیز باید ارزیابی صورت گیرد تا مشخص شود چه تعداد نیرو برای حمایت از نظامیان افغان نیاز است.

رحمانی تاکید کرد: افغانستان در خط مقدم جنگ علیه تروریسم قرار دارد و همه باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشند و این مسئولیت نباید تنها برعهده افغان‌ها گذاشته شود. جنگ حاضر و شرایط فعلی در افغانستان به خاطر تحولات 18 سال گذشته بوده و کاهش نیروها نیز باید با مسئولیت پذیری باشد به گونه‌ای که منافع ما و آمریکا در آن لحاظ شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه سهمی از قدرت به طالبان واگذار می شود، گفت: این موضوع بستگی به متنی دارد که از مذاکره آمریکا و طالبان خارج می شود. مردم افغانستان با از خودگذشتگی و فراموش کردن اتفاقات به میز مذاکره آمده و طالبان می‌تواند در قالب سیستم دمکراسی در جامعه افغانستان ادغام شود و طالبان به این موضوع باید واقف باشد که افغانستان جای برای اعمال تفکرات بربری نیست.

سفیر افغانستان در آمریکا تاکید کرد: من در تمام طول عمر خود شاهد جنگ بودم و امیدوارم دختر من و تمام کودکان افغان دیگر چینن چیزی را تجربه نکنند.

/انتهای پیام/

سفیر افغانستان در آمریکا: مبارزه با تروریسم تنها مسئولیت افغان‌ها نیست
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت