ملایر میزبان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان


ملایر میزبان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان

همدان_ ایرنا_ شهریور امسال سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی ملایر برگزار می شود که هفت گروه نمایشی در این جشنواره با هم به رقابت می پردازند.

در همین رابطه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: میزبانی این جشنواره فرصتی دیگر برای محک زدن هنرمندان تئاتر از سراسر استان و رقابت هنرمندان ملایری برای حضور در جایگاه های بالاتر است.

حجت الاسلام طالب ترکاشوند با اشاره به آغاز فراخوان جشنواره تئاتر از اسفند سال گذشته بیان کرد: ۲۰ گروه نمایشی در سراسر استان خواستار شرکت در جشنواره سی و یکم شدند.
وی ادامه داد: پس از چهل روز بازبینی و ارزیابی آثار ارسال شده، در نهایت هیات بازبینی هفت گروه نمایشی را از بین ۲۰ گروه در بخش رقابتی و یک گروه را برای اجرای نمایش جنبی جشنواره انتخاب کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: در طول چهار روز برگزاری جشنواره حدود ۲۰۰ هنرمند و عوامل اجرایی گروه های نمایشی در ملایر حضور دارند که اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای اسکان آنها انجام شده است.

حجت الاسلام ترکاشوند ضمن تقدیر از دستگاه های مربوطه برای اسکان هنرمندان و اختصاص خوابگاه گفت: سه داور برای داوری جشنواره حضور دارند که یک داور از تهران و ۲ داور استانی و منطقه ای است و محمد قاسمی کارگردان موفق تئاتر نیز برای نقد و بررسی آثار دعوت شده است.

وی حضور پیشکسوتان عرصه تئاتر در کنار جوانان را از ویژگی های این جشنواره برشمرد و ادامه داد: در نهایت از بین هفت گروه نمایشی ۲ گروه برای شرکت در جشنواره فجر انتخاب می شوند.

ملایر میزبان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به آئین افتتاحیه این جشنواره در سوم شهریور اظهار داشت: گروه های نمایشی حاضر سوم، چهارم و پنجم شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و مرکز آموزش هنر با هم رقابت می کنند که اختتامیه جشنواره روز چهارشنبه ۶ شهریور برگزار می شود.

حجت الاسلام ترکاشوند گفت: چهار گروه نمایشی ورود آقایان ممنوع به کارگردانی منیژه احمدی، خوابگاه دختران شماره ۱۳ به کارگردانی محمد مهدی کلهری، طمارزو به کارگردانی روح الله صالحی و فرجام عجیب زوج نافرجام به کارگردانی مزدک مهیمنی از همدان و نمایش های لیلی و مجهول به کارگردانی سجاد طهماسبی، موسیو ابراهیم و گلهای قرآنی به کارگردانی ابراهیم یمین اسماعیل و محمود غفاری و چند برش از مغز سرباز برجک شماره چهار به کارگردانی رضا باغبان و بهرام حاجی علی اکبری به ترتیب از تویسرکان، بهار و ملایر برای جشنواره انتخاب شدند.

وی یادآور شد: نمایش بوم با بیم به کارگردانی حمید محبی از کبودرآهنگ نیز در بخش جنبی جشنواره انتخاب شده است.

حجت الاسلام ترکاشوند گفت: از ملایر چهار نمایش درخواست شرکت در این جشنواره را داشتند که پس از بازبینی و ارزیابی داوران و کارشناس تئاتر استان یک نمایش از ملایر به کارگردانی رضا باغبان و بهرام حاجی علی اکبری برای رقابت با ۶ گروه نمایشی پذیرفته شد.

وی برگزاری موسیقی سنتی زنده، نورافشانی و اجرای ۲ گروه نمایشی در بخش خیابانی و ایجاد نشاط و شادابی را از جمله برنامه های جنبی این جشنواره عنوان کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر یادآوری کرد: شرکت در زمان اجرای گروه های نمایشی این جشنواره برای عموم آزاد است.

حجت الاسلام ترکاشوند با اشاره به مهاجرت هنرمندان توانمندی همچون محمد قاسمی، مهدی حبیبی و آرش عباسی در بخش صحنه ای و خیابانی گفت: ما انحصار طلبی در تئاتر را شکستیم و از تمامی هنرمندان تئاتر برای حضور در شهرستان و استفاده از تجربه های آنان در راستای ارتقای جایگاه تئاتر ملایر دعوت می کنیم.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان همدان از سوم تا ششم شهریور به مدت چهار روز با حضور هفت گروه نمایشی به میزبانی شهرستان ملایر برگزار می شود.
۷۵۲۸/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان