هنر را برای تشویق جوانان به ازدواج به کار گیریم


هنر را برای تشویق جوانان به ازدواج به کار گیریم

گروه اجتماعی ـ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های فارس با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج جوانان گفت: در این راستا باید از هنر استفاده کرد تا افکار عمومی به این سمت بیاید که می‌توان با دست‌خالی نیز ازدواج کرد.

هنر را برای تشویق جوانان به ازدواج به کار گیریم

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام‌حمید مقامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس امروز، 31 مردادماه در همایش «نصیر 2» که در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌هایی که قبل از ایام تبلیغی برگزار می‌شود به دلیل هم‌افزایی هر چه بیشتر است، گفت: باید خط و مشی‌ها و باید و نبایدها در تبلیغ دین را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا بتوانیم اثرگذاری بیشتری بر روی جامعه مخاطب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در دیدار 40 نفره اخیری که با مقام معظم رهبری پیرامون خانواده داشتیم، معظم‌له یک نکته غم‌انگیز، یک نکته امیدوارکننده و چهار اولویت را تبیین کردند، افزود: یکی از نکاتی که در آن جلسه مطرح شد این بود که در سال 88 آمار طلاق در سال نخست ازدواج از هر 100 ازدواج 16 طلاق بوده که در سال 96 این آمار به سه طلاق کاهش‌یافته است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس ادامه داد:: مقام معظم رهبری فرمودند که با این‌ همه گزارشاتی که ذکر شده و با توجه به تمام خلاقیت‌ها و تلاش‌هایی که در این سال‌ها پیرامون خانواده صورت گرفته تطابق ندارد، به این معنا که همه فعالیت‌ها نشان‌دهنده موفقیت‌ها نیست، بیان این مطلب از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار غم‌انگیز است.
مقامی با تأکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم غمی که در دل معظم‌له است را بتوانیم با ارائه فعالیت‌ها برداریم، گفت: اینکه کار باید به دست مؤسسات مردمی رقم خورد نکته امیدوارکننده‌ای بود که مقام معظم رهبری فرمودند درواقع هر کس وظیفه خود دارد که وظیفه دولت نیز حمایت است.
وی به چهار اولویتی که مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان فرهنگی داشته‌اند اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مرکزی برای اینکه امور خانواده را در دست بگیرد، لازم است و درواقع با این کار حفظ و بقاع خانواده صورت خواهد گرفت زیرا دشمن درصدد از بین بردن کانون خانواده است.
مقامی، اولویت دوم مقام معظم رهبری پیرامون خانواده ایرانی را موردتوجه قرارداد و گفت: باید به فکر فضای خانه باشید، به‌عنوان فعال فرهنگی باید به فکر حقوق زن و مردم باشید.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس فرزندآوری را از دیگر دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و ابراز کرد: جمعیت رو به پیری می‌رود اگر کسی فضای خانواده را تربیتی کند پنج فرزند هم در خانواده وجود داشته باشد قطعاً تربیت آن مشکلی نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه اولویت پایانی مقام معظم رهبری در دیدار فعالان فرهنگی این بود که باید فکری برای ازدواج مجردها کرد، گفت: در این راستا باید از هنر استفاده کرد تا افکار عمومی به این سمت بیاید که می‌توان با دست‌خالی نیز ازدواج کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»