حفاظت از عرصه‌های مرتعی آذربایجان‌غربی نیازمند مشارکت مردم است


حفاظت از عرصه‌های مرتعی آذربایجان‌غربی نیازمند مشارکت مردم است

ارومیه- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: حفاظت از عرصه‌های مرتعی 2 میلیون و 500 هزار هکتاری استان نیازمند مشارکت مردم و همراهی آنها با این اداره کل است.

به گزارش ایرنا، سیدنبی قائمی روز پنجشنبه در جلسه توجیهی ساماندهی چرای دام که با حضور کارشناسان مرتع ادارات منابع طبیعی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد افزود: در سال‌های گذشته اقدامات زیادی برای مشارکت مردم در حفاظت و حمایت از عرصه‌های ملی انجام شده که طرح همیاران طبیعت در این راستا بوده است.

وی اظهار داشت: مراتع و پوشش گیاهی آن اهمیت فراوانی برای کشور دارد که با توجه به این موضوع تمامی کارشناسان مرتع این اداره کل باید از توان و پتانسیل‌های مردمی برای احیای عرصه‌های ملی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح‌های احیایی عرصه‌های ملی مشارکت مردمی و روستاییان اهمیت فراوانی دارد که علاوه بر این مشارکت، نظارت مستمر کارشناسان و مسوولان منابع طبیعی به طور مستمر بر طرح‌های منابع طبیعی ضروری است.

وی اضافه کرد: اگر احیای عرصه‌های مرتعی با نظارت کارشناسی همراه باشد موفقیت اجرای طرح‌های منابع طبیعی بیشتر می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی و منابع طبیعی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد که در شهرستان های پیرانشهر و سردشت قرار دارد.

۸۱۳۷/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن