وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر کانادا درباره چین گفت‌وگو کرد


وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر کانادا درباره چین گفت‌وگو کرد
وزیر خارجه آمریکا در سفر به کانادا با نخست وزیر این کشور دیدار و درباره موضوعات نشست گروه ۷ و چین گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه با اعلام این خبر، فایل اظهارات جاستین ترودو و مایک پمپئو را منتشر کرد که در آن نخست وزیر کانادا گفت: ما بحث زیادی را درباره نشست آتی گروه ۷ با موضوعات متعدد جهانی داریم.

ترودو افزود: همچنین ما درباره گرفتاری دو تبعه کانادایی در چین و چگونگی حرکت نسبت به آن تبادل نظر خواهیم کرد. علاوه بر آن درباره تجارت و اهمیت آن در تداوم ایجاد سیستم تجارت جهانی گفت وگو خواهیم کرد که برای همه از جمله کشور ما کارایی دارد.

وزیر خارجه آمریکا هم در این دیدار اظهار کرد: موافقتنامه یو اس ام سی ای برای همه مردم آمریکای شمالی مناسب است و البته هنوز در پارلمان در حال بحث است.

موافقتنامه یو اس ام سی ای یک توافق سه جانبه بین آمریکا، مکزیک و کانادا است که به اصرار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از آنچه که اصلاح توافقنامه پیشین موسوم به "نفتا" نامیده شد، به امضا رسید.

کنگره و پارلمان کانادا هنوز این توافقنامه را تایید نکرده اند.

پمپئو ادامه داد: همچنین همانگونه که می دانید تیم ما در تلاش برای کمک به آزادی دو کانادایی بازداشت شده در چین هستند. چین باید به تعهداتی که به جهان داده است، پایبند باشد و انتظار داریم این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: ما بدون وقفه در این باره کار می کنیم تا آنها را به خانه بازگردانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت