از طرح اولیه ماشین‌های فصل 2021 فرمول یک رونمایی شد (عکس)


از طرح اولیه ماشین‌های فصل 2021 فرمول یک رونمایی شد (عکس)

فرمول یک به صورت رسمی از ماشین مفهومی فصل 2021 در یک تونل باد ونتوری رونمایی کرد. ویژگی‌های آئرودینامیکی این...

طرفداری - تیم فنی درون سازمانی فرمول یک به همراهی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، FIA، در راستای تغییرات عمده قوانین فنی برای فصل 2021 مسابقات، از مدل پایه ماشین‌های فرمول تحت قوانین فصل 2021 رونمایی کرد. پس از انجام یک فاز از آزمایش‌های دینامیک سیالات محاسباتی (CFD)، فرمول یک اکنون یک مدل با مقیاس 50 درصد را تولید کرده است. این مدل در تونل باد سائوبر در کشور سوییس تست شد.

به گزارش وبسایت رسمی مسابقات فرمول یک، براساس گفته‌های رییس بخش فنی خودروهای تک‌سرنشین فیا، نیکولاس تومبازیس، تست‌های CFD نشان دادند زمانی که یک ماشین فصل 2021 فرمول یک پشت سر یک ماشین دیگر باشد، میزان کاهش نیروی داونفورس ماشین پشتی «5 تا 10 درصد» خواهد بود. این عدد برای ماشین‌های فعلی «45%» درصد است. بر اساس گفته‌های تومبازیس، آزمایش‌های تونل باد با محاسبات قبلی هم‌خوانی دارد. تومبازیس به Formula1.com گفت:

از نظر پایه و اساس تست‌های CFD درست بودند. هیچ‌گونه غافل‌گیری بزرگی درکار نیست. پس حدود پنج تا ده درصد تاثیر شکافت هوا وجود دارد در مقایسه با میزان فعلی که پنجاه درصد است. البته این عدد به این بستگی دارد که با تنظیمات دقیق آزمایش کرده باشید.

در کنار قابلیت گراند افکت (اثر زمین یا جریان هوا زیر کف ماشین که به نحوی باعث افزایش چسبندگی می‌شود) که به لطف تونل باد نیرومند ونتوری تولید شد، ماشین‌های 2021 در مقایسه با نسل فعلی از گستردگی کمتر در ناحیه بارج‌بورد برخوردارند. این تغییرات در راستای ارتقای ماشین‌ها به منظور افزایش رقابت چرخ به چرخ و بالا بردن تعداد سبقت در مسابقات انجام خواهد شد، بدون آنکه نیاز باشد راننده از سیستم‌های کمکی مثل DRS استفاده کند.

تغییرات دیگر عبارت‌اند از پوشیده شدن رینگ‌های جدید 18 اینچی، طراحی جدید هیلو (حفاظ نرده‌ای متصل به کاکپیت) به منظور یکپارچگی بیشتر با طراحی ماشین و همچنین کاهش تعداد اجزای بال جلو از پنج به سه. این اجزا در طراحی جدید دماغه را به‌طور مستقیم به اندپلیت (Endplate) بال جلو متصل می‌کند. علاوه بر آن، زائده‌هایی پره‌ مانند بر روی چرخ‌های جلو قرار می‌گیرند تا آشفتگی هوای ناشی از چرخ‌ها را کاهش دهند. در نهایت، طراحی باله عقب نیز بازهم برای کاهش آشفتگی هوا تغییر کرده است. در ادامه تصاویر این ماکت با مقایس 50 درصد را مشاهده می‌کنید:

از طرح اولیه ماشین‌های فصل 2021 فرمول یک رونمایی شد (عکس)

از طرح اولیه ماشین‌های فصل 2021 فرمول یک رونمایی شد (عکس)

از طرح اولیه ماشین‌های فصل 2021 فرمول یک رونمایی شد (عکس)

لازم به ذکر این طراحی یک کانسپت کلی است که آن را مهندسان درون سازمانی تشکیلات فرمول یک براساس آنچه فعلا از قوانین فصل 2021 قطعی شده طراحی کرده‌اند. بدیهی است که ماشین‌های ساخته شده توسط تیم‌ها در جزییات با یکدیگر تفاوت‌هایی خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه