ناوگان حمل و نقل عمومی قم نیازمند 500 دستگاه اتوبوس است


ناوگان حمل و نقل عمومی قم نیازمند 500 دستگاه اتوبوس است

قم-ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت:برای نوسازی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم، این استان نیازمند 500 دستگاه اتوبوس جدید است.

محسن بهشتی پنجشنبه‌شب در دیدار مردمی مسئولان استان با مردم منطقه نیروگاه قم افزود: دراین راستا از ابتدای سال جدید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری و تاکنون بخشی از آن‌ها وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم شده است.

وی گفت: درحال حاضر در تمام مناطق قم مشکل کمبود اتوبوس و فرسودگی اتوبوس‌های فعال احساس می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع منطقه محروم نشین نیروگاه اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مناطق ۲ و ۶ شهر قم باید آماده‌سازی اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان روند بهتری به خود بگیرد.

وجود سکونتگاه‌های غیررسمی و دکل‌های فشارقوی برق یکی از معضلات اصلی این منطقه محسوب می شود.

وی ادامه داد: احداث بوستان و فضای سبز جنگلی در حریم سکونتگاه‌های غیررسمی و تلطیف بیشتر فضای این مناطق نیز از برنامه‌های استان در این رابطه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم خاطرنشان کرد: همچنین عبور دکل‌های برق فشارقوی از زیر سطح نیز از تدابیر دیگر استان در رابطه با مبحث سکونتگاه‌های غیررسمی بوده که در شرایط فعلی به دلیل هزینه سنگین اجرای آن ممکن نیست.

در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

۲ اراضی ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری در شهرک پردیسان به‌منظور پشتیبانی از احیای بافت فرسوده و مناطق خارج از طرح شهر قم در نظر گرفته‌شده که اقدام مناسبی برای توسعه در بافت‌های تاریخی و فرسوده شهری است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی همچنین با اشاره به مساله ورودی قم از طرف جعفریه گفت: ساماندهی این ورودی از ماه‌ها قبل آغازشده و برای اتمام آن باید ۲ پل جدید برای روان‌سازی ترافیک و امنیت بیشتر در این مسیر احداث شود.

بهشتی اظهار داشت: فاضلاب، مشکل و معضل قدیمی منطقه نیروگاه است، برای حل مشکل فاضلاب این منطقه باید ۳۵ کیلومتر شبکه فاضلاب بااعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد تومان اجرا گردد.

وی همچنین اضافه کرد: برای احداث مدرسه، درمانگاه، کتابخانه و فضاهای ورزشی در منطقه نیروگاه در تفکیک اراضی پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

این دیدار با حضور استاندار قم در سلسله برنامه های ارتباط مستقیم و بی واسطه مسئولان با مردم انجام شد.

نیروگاه متراکم‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه قم بیش از ۴۵۰ هزار تن جمعیت دارد و در غرب قم واقع‌شده است؛ بیشتر نقاط این منطقه قدمتی بیش از ۵۰ سال ندارد و مهاجران از قومیت‌های مختلف را در خود جای‌داده است.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک