ایران - جمهوری چک / مصاف شاگردان وکیلی با دومین حریف اروپایی در تونس


ایران - جمهوری چک / مصاف شاگردان وکیلی با دومین حریف اروپایی در تونس

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان امروز (جمعه) در دومین دیدار خود از سری رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف جمهوری چک می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان امروز (جمعه) در دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی والیبال نوجوانان جهان به مصاف تیم ملی والیبال نوجوانان جمهوری چک می‌رود. این دیدار از ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه به وقت تهران در تونس برگزار می‌شود. شاگردان وکیلی روز گذشته در نخستین مصاف خود با تیم بلغارستان بازی کردند و در پایان موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک این تیم را شکست دهند تا شروع محکمی در این رقابت‌ها داشته باشند.

تیم ملی والیبال جمهوری چک هم موفق شد در نخستین دیدار خود مقابل کلمبیا به پیروزی ۳ بر صفر دست یابد تا شروع خوبی در این رقابت‌ها داشته باشد. اصلی‌ترین رقیب تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان، اما ایتالیا است. آن‌ها تاکنون ۲ بازی انجام داده اند و به ۲ برد دست یافته اند تا صدرنشین این گروه باشند.

ایران - جمهوری چک / مصاف شاگردان وکیلی با دومین حریف اروپایی در تونس

بیشتر بخوانید: اظهارات ملی پوشان نوجوان پس از پیروزی مقابل بلغارستان

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان یکی از اصلی‌ترین بخت‌های قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رود، شاگردان وکیلی پیش از این و در دوره قبلی این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی رسیده اند و در این دوره هم یک مدعی تمام عیار محسوب می‌شوند. تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان همچنین از حضور تعدادی از بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان کشورمان که توانسته بودند به عنوان قهرمانی رقابت‌های جهان در بحرین دست پیدا کنند هم سود می‌برد. والیبال نوجوانان ایران یکی از قدرت‌های جهانی است و همواره در جمع مدعیان حضور دارد.

نخستین عنوان سرو قامتان نوجوان ایرانی در سال ۱۹۸۹ و با عنوان چهارمی رقابت‌های جهانی بدست آمد. تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان پس از آن مدت‌ها در این رقابت‌ها غایب بود تا در سال ۲۰۰۱ به فینال راه یافت و صاحب مدال نقره شد. این مدال شروع دیگری برای والیبال نوجوانان بود، تیم ملی کشورمان پس از آن و در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵۶ به مدال برنز و عنوان پنجمی دست یافت و سرانجام در سال ۲۰۰۷ برای نخستین مرتبه قهرمان جهان شد. این پایان کار نبود و ایرانی‌ها در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ به ترتیب در جایگاه‌های نایب قهرمانی، چهارمی و دهمی قرار گرفتند و در سال ۲۰۱۷ توانستند با وکیلی برای دومین مرتبه به عنوان قهرمانی برسند.

بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال نوجوانان ایران ۳ - بلغارستان ۱ / شروع مقتدرانه شاگردان وکیلی در رقابت‌های قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مجموع در رقابت‌های جهانی ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز دارد آن‌ها همچنین در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم ۷ مدال طلا و یک نقره دارند و همین نشان دهنده این مسئله است که تیم ایران یکی از بهرتین‌ها و مدعیان هر مسابقاتی مطرح است.

ایران - جمهوری چک / مصاف شاگردان وکیلی با دومین حریف اروپایی در تونس

تیم ملی والیبال جمهوری چک در طرف مقابل، اما افتخارات زیادی ندارد. آن‌ها در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۳ به عنوان چهارمی جهان دست یافته اند و دیگر افتخار جهانی دیگری ندارند. با این حال در مسابقات اروپایی وضع آن‌ها بهتر است، چکی‌ها در سال ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ به ترتیب در مقام‌های چهارم و سوم قرار گرفتند و در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم به ترتیب در جایگاه اول و دوم ایستادند. بدین ترتیب آن‌ها یکی از اصلی‌ترین قدرت‌های والیبال نوجوانان جهان نیستند، اما تیم خوبی دارند و نتایج آن‌ها نشان دهنده پیشرفتشان در یکی - د وسال گذشته است بنابراین نمی‌توان این بازی را خیلی آسان تصور کرد.

بیشتر بخوانید:تیم ملی والیبال نوجوانان ایران - بلغارستان/ بلغار‌ها، محک اول مدعی قهرمانی

انتهای پیام/

پیش بازی تیم های ملی والیبال نوجوانان ایران و جمهوری چک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان