به‌دنبال ساماندهی سبک‌های مختلف رزمی هستیم


به‌دنبال ساماندهی سبک‌های مختلف رزمی هستیم

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهرام عظیمی در مجمع سالانه هیات ورزش های رزمی گیلان اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۷۰ سبک در فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت دارند که ساماندهی سبک های تحت پوشش این فدراسیون و همچنین نگاه ویژه به بخش بانوان از اولویت هاست.

وی افزود: در هیچ جای دنیا چنین فدراسیونی که این تعداد سبک را تحت نظر داشته باشد وجود ندارد چون هر رشته ای همچون موی تای ، کیک بوکسینگ و غیره دارای فدراسیون مجزا هستند و به فعالیت مشغولند اما در وزارت ورزش افزایش فدراسیون در دستور کار قرار ندارد و سعی ما این است در ساماندهی سبک ها تصمیماتی گرفته شود که مردم کمترین آسیب را ببینند.

عظیمی به ورزش بانوان اشاره و بیان کرد: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و باید نیمی از امکانات در اختیار بانوان قرار گیرد که یکی از اهداف ما نیز همین امر است چون هرجایی و در هر رشته ورزشی که به بانوان اعتماد شد، نتیجه مثبت آن را دیده ایم .

وی به هیات ورزش های رزمی گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه گیلان یکی از هیات های فعال و توانمند فدراسیون بشمار می ورد که ورزشکاران مستعدی در سبک های مختلف دارد و امیدواریم بزودی مشکل نداشتن سالن اختصاصی این هیات در گیلان برطرف شود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به درخواست مسئولان هیات ورزش های رزمی گیلان ، در رشته های سامبو و پنجاک سیلات در هر دو بخش بانوان و آقایان همه کمک های آموزشی را به صورت رایگان دراختیار این هیات قرار خواهیم داد .

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این مجمع گفت: ورزش های رزمی یکی از هیات های فعال استان محسوب می شود که در مسابقات مختلف ورزشکاران این هیات با درخشش خود مدال های رنگارنگی را کسب کرده اند و یکی از برترین هیات های استان بشمار می رود.

مریم بخشی افزود: همچنین یک سالن اختصاصی تا پایان امسال دراختیار این هیات قرار خواهد گرفت چون به طور حتم این هیات با داشتن سالن اختصاصی، فعالیت مثمرثمرتری خواهد داشت و اگر توجه بیشتری به این هیات شود، فعالیت این هیات بیش از این خواهد بود.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز در ادامه این مجمع اظهار داشت: هیات ورزش های رزمی گیلان سیر صعودی را طی می کند و ما دغدغه ای در هیات ورش های رزمی گیلان نداریم و امیدواریم که این مسیر توسعه همچنان ادامه یابد.

ابوالفضل صادقی افزود: با توجه به اینکه این هیات سبک های زیاد و مختلفی دارد، مدیریت در آن بسیار سخت است اما خوشبختانه مسئولان این هیات در گیلان به خوبی در این هیات فعالیت دارند و توانسته اند در سطح کشور مقام ها و مدال های ارزشمندی را نیز کسب کنند.

وی به احداث خانه ورزش های رزمی در گیلان اشاره و بیان کرد: هم اکنون مترصد مکان یابی مناسبی برای احداث خانه ورزش ها رزمی در گیلان هستیم و امیدواریم که به زودی کلنگ احداث این مجموعه در گیلان به زمین زده شود .

رئیس هیات ورزش های رزمی گیلان نیز اظهار داشت: ورزشکاران ما در سال گذشته ۵۶۶ مدال کسب کردند که این تعداد مدال بی نظیر است و این مدال ها در رقابت ها کشوری، ملی و بین المللی کسب شده است.

مرتضی حسن زاده افزود: از این تعداد مدال کسب شده ، ۵۱۰ مدال رنگارنگ در مسابقات قهرمانی کشور و ۵۶ مدال نیز در رشته ها و سبک های مختلف در رقابت های بین المللی کسب شد.

وی بیان کرد: هم اینک نیز حدود یک هزار مربی در رشته های مختلف فعالیت دارند اما ۳۳۶ مربی در این هیات به طور رسمی ساماندهی شده اند و امیدواریم که بتوانیم تمامی مربیان و داوران حاضر در این هیات را ساماندهی کنیم .

وی به نداشتن سالن اختصاصی این هیات اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن سالن اختصاصی، مجبوریم برای برگزاری مسابقات از سالن های سایر هیات های ورزشی و از رینگ آنها استفاده کنیم که امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود .

در ادامه سومین مجمع سالیانه هیات ورزش های رزمی گیلان ، تعدادی از اعضای مجمع در مورد مشکلات موجود در این هیات صحبت کردند که در نهایت واگذاری یک سالن اختصاصی به هیات های ورزشی گیلان ، اهدای یک رینگ از سوی فدراسیون و اداره کل ورزش و برگزاری رایگان کلاس آموزشی سبک های پنجاک سیلات و سامبو تصویب شد.

۷۲۸۵ /۲۰۰۷

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس