لزوم مراقبت از اقتصاد کشور


لزوم مراقبت از اقتصاد کشور

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران: باید از اقتصاد کشور مراقبت کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه با تاکید بر اینکه باید از اقتصاد کشور مراقبت کنیم، گفت: دشمن بداند ملت ایران از انقلاب دست برنمی دارد.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبری نکات بسیار آموزنده‌ای را از جمله مسئله اقتصاد مطرح کردند و به رونق تولید و نجات کشور از فقر توصیه کردند و گفتند باید به تولید و مسئله اشتغال توجه کنیم و موانع را از مقابل سرمایه گذاران برداریم.

آیت الله امامی کاشانی گفت: نباید سرمایه گذاران یک طرف و فقرا و خاک نشینان نیز یک طرف باشند، با توسعه سرمایه گذاری باید فضای تولید و اشتغال فراهم شود، هرچند که سرمایه گذار به دنبال سود است، اما نکته مهم آن است که این مال و پول صرف کار‌هایی مانند تولید و اشتغال که برای کشور مفید است؛ شود نه آن که برای خرید یا مواردی که برای کشور مضر است، هزینه شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: سرمایه گذاران فقط به درآمد نگاه نکنند، به کار نگاه کنند و دولت هم قوانین دست و پاگیر را حذف و مجلس نیز موانع را از سر راه آنان بردارد تا شاهد ایجاد اشتغال در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران با پرداخت مالیات و خمس و زکات به کشور کمک می‌کنند، گفت: در این شرایط کشور توانگر و با فقر مقابله می‌شود؛ فقر بلای بسیار بدی است و باید از اقتصاد کشور مراقبت کنیم، جلوی احتکار را بگیریم، فساد مالی ناشی از غفلت انسان از خداست و نباید از آخرت غافل باشیم.

امام جمعه موقت تهران درباره توسعه فرهنگ افزود: برای اینکه فرهنگ اسلام رشد و کمال پیدا کند باید به رصد کردن اخلاق و رفتار‌ها در جامعه بپردازیم.

وی تاکید کرد: مراکز فرهنگی مانند مساجد و دانشگاه‌ها با تهیه آمار و ارائه گزارش خدمات فرهنگی و مشکلات پیش رو مانند نماز و حجاب؛ رویکرد اخلاق در جامعه را رصد کنند و مسئولان فرهنگی و صدا و سیما با ارائه راهکار می‌توانند به حل مشکلات پیش روی فرهنگ و ارتقای سطح آن در جامعه کمک کنند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به روز صنعت دفاعی کشور گفت: در دیداری که مسئولان این وزارتخانه با رهبری در گذشته داشتند، گزارش‌هایی از فعالیت‌های بخش دفاعی کشور ارائه کردند و روز گذشته با رونمایی از سامانه پدافند باور نیز بار دیگر شاهد قدرت نمایی ایران در بخش دفاعی کشور بودیم.

وی افزود: با قدرت می‌توانیم در برابر دشمن استقامت کنیم و دشمن به خیال خودش فکر می‌کند با جنگ اقتصادی ملت از انقلاب دست برمی دارد، اما باید بداند که ملت با ایثار و فداکاری استقامت می‌کند و دست اندرکاران نیز باید برای مردم فکر و تامل کنند.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران گفت: اقتدار نظامی، علمی و اقتدار در تمام فنون، اخلاق اسلامی و سیاست اسلامی از نکات مورد توجه در جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در آرامش بوده و در چهل سال گذشته نشان داده که در برابر دشمنی‌های آمریکا و صهیونیست چه کرده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن امروز استقامت ایران را فهمیده است و می‌داند جمهوری اسلامی ایران با مقاومت به استقامت رسیده است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا حماقت خود را امروز به دنیا نشان داده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران شجاع و قوی است و با رهنمود‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب این شجاعت در میان همه جوانان و ملت با پیروی از اهل بیت (ع) و ایثار و فداکاری، نهادینه شده است.

وی تاکید کرد: از مشکلات اقتصادی نیز در شرایط فعلی عبور می‌کنیم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به مناسبت هفته و روز خانواده در بخش پایانی سخنان خود گفت: آیه «هل اتی» درباره خانواده حضرت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) است و به عنوان روز خانواده باید از حضرت علی (ع) و فاطمه (س) بیاموزیم که خانه باید مکانی آرام و امن برای زندگی فرد و فرزندان باشد و از بحث و خلاف گویی‌ها به یکدیگر خودداری کنیم که این موضوع حرام است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نیز افزود: داشتن فرزند نیز موجب گرم شدن کانون خانواده می‌شود و در توصیه به بانوان گفت: خانه داری و تربیت فرزند را فدای کار اداری و تحصیل نکنند و این به معنی درس نخواندن نیست به معنی اهمیت والای تربیت فرزند در خانواده است که باید به آن توجه داشته باشند.

رسانه ملی زندگی اهل بیت را بیشتر به نمایش بگذارد

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با تبریک عید سعید غدیر خم و همچنین سالروز ولادت امام هفتم شیعیان به آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» اشاره کرد و به تفسیر واژه اکمال دین و اتمام نعمت در این آیه پرداخت.

وی افزود: ولایت نعمتی عظیم است و با آمدن ولایت، دین کامل می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخن شیخ شهاب الدین سهروردی در خصوص جایگاه نبوت و امامت گفت: وی گفته است که نبوت و امامت یا سنت و کتاب در آسمان یکی بودند و وقتی به زمین آمدند دو تا شدند و از نظر ایشان مسئله ولایت، امامت و نبوت در عالم بالا یک حقیقت است و وقتی به زمین می‌آید پیغمبر (ص)، مأمور ابلاغ وحی و امیرالمومنین (ع) مامور تبیین وحی می‌شود.

آیت الله امامی کاشانی نعمت ولایت را بزرگترین نعمت خواند و افزود: ما باید همه اعمال، اقتصاد، اخلاق و رفتارمان را با سیره امام تطبیق دهیم و همه حسادت ها، کینه ها، بغض ها، بددلی ها، اموال نامشروع خوردن ها، احتکار‌ها و دیگر شر‌ها را از خودمان دور کنیم چرا که این‌ها با سیره امامان هیچ انطباقی ندارد و باید خودمان را دائم با، ولی خدا تطبیق دهیم.

وی گفت: معنای عید غدیر و ولادت و شهادت ائمه ما هم همین است که دائم خودمان را با امامان و رفتار آن‌ها مطابقت دهیم.
­

امام جمعه موقت تهران غفلت از نعمت امامت و ولایت را موجب از دست رفتن اصل دین خواند و با اشاره به داستان گفتگوی مسلم بن عقیل با یکی از یاران ابن زیاد افزود: این فرد آنچنان اصل دینش را از دست داده بود که در مواجهه با مسلم بن عقیل، اینگونه ابراز نظر می‌کرد که گویی یزید بن معاویه حجت خداست.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به عظمت سیره مسلم بن عقیل گفت: صدا و سیما که دستش در خصوص فیلم و هنر باز است، باید زندگی این پیشوایان ما را به تصویر بکشد تا مردم بدانند دشمنان چه ویژگی‌هایی دارند و قطعاً اگر صدا و سیما زندگی اهل بیت را به نمایش بگذارد اثرش از صد‌ها مداحی و کف زدن‌ها و سینه زدن‌ها بیشتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟