اقامتگاه سنتی بوتیمار قهی


اقامتگاه سنتی بوتیمار ، یکی از زیباترین اقامتگاه های سنتی و بومگردی ایران در دل روستای تاریخی قهی قرار گرفته است .روستای قهی در 12 کیلومتری جنوب شهر کوهپایه اصفهان قرار دارد . بافت تاریخی روستای قِهی در سال 1383 به ثبت آثار ملی رسید.این اقامتگاه بوم گردی نام زیبای خود را از پرنده ای […] نوشته اقامتگاه سنتی بوتیمار قهی اولین بار در جامع ترین...

اقامتگاه سنتی بوتیمار ، یکی از زیباترین اقامتگاه های سنتی و بومگردی ایران در دل روستای تاریخی قهی قرار گرفته است .روستای قهی در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر کوهپایه اصفهان قرار دارد . بافت تاریخی روستای قِهی در سال ۱۳۸۳ به ثبت آثار ملی رسید.این اقامتگاه بوم گردی نام زیبای خود را از پرنده ای گرفته است که هنگام مرمت این بنا و در مسیر مهاجرت خود در اثر خستگی به آنجا سقوط کرده و مدتی در این اقامتگاه زندگی می کرده است. این اقامتگاه بومگردی یکی از خانه های قدیمی و سنتی ورزنه است که در روستای قهی در نزدیکی اصفهان قرار گرفته است و قدمت این اقامتگاه به ۳۵۰ سال پیش و دوره ی قاجار برمی گردد و در سال ۱۳۸۳ بعد از مدتی مرمت و بازساری مورد بهره برداری و ارائه خدمات اسکان و اقامت قرار گرفت.

روستای قهی دارای کوچه های پهن، خانه های اربابی و سردر های بزرگ است و آداب و رسوم خاص خود را در ایام محرم دارند. گردشگران با سفر به روستای تاریخی با فرهنگ مردم این منطقه آشنا می شوند. این روستا در نزدیکی کویر مرکزی ایران قرار دارد و با واقع شدن در منطقه جلگه ای پوشش گیاهی خاص خود را دارد و انواع حیوانات مثل روباه، خرگوش صحرائی، انواع مارمولک های صحرایی، انواع موش صحرایی از جمله موش پا مسواکی در این منطقه قابل مشاهده هستند. مراسم خاطره انگیز محرم همراه با مراسم ” زار ” ، حلقه های گردان چند صد نفری حلزونی با اشعار کهن ولی بدون سینه زنی حرکت دسته و نخل در دشت و بافت تاریخی و برپایی پوش بر روی تکیه بالا سالانه میهمانان زیادی را به این سرزمین جذب میکند .

اقامتگاه سنتی بوتیمار قهی

از جمله امکانات این اقامتگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
سیستم گرمایشی این اقامتگاه بخاری است.
سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام در خارج از اتاق ها قرار دارد.
امکان پذیرش ۲۴ ساعته در صورت هماهنگی قبلی وجود دارد.
روستای قهی دارای فروشگاه مواد غذایی میباشد.
احراز محرمیت برای پذیرش در اقامتگاه الزامی می باشد.

خدمات ویژه :
در صورت سفارش وعده غذایی و عدم تمایل به اقامت در شب، استفاده از امکانات اقامتگاه رایگان است.
از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر اصفهان در محور شرق و به مرکزیت روستای قِهی، با فاصله های تقریبی۳۰ دقیقه از این روستا می توان به کویر ورزنه، تالاب و باطلاق گاو خونی ، قنات(کاریز) ، قلعه و مزرعه خیرآباد، ارگ تاریخی قورتان ، کبوترخانه های ؛ اژیه، ورزنه،… ، گاوچاه ، گاوگرد ، آسیاب شتر ، آب گرم ورتون و بزرگترین سایت تفریحی کویر، در ایران به نام سایت تفریحی واحه، با امکاناتی همچون: متور های چهارچرخ یک نفره و دو نفره، زیپ لاین، سافاری، شتر سواری، رستوران، شربت خانه ، کمپینگ، رسدخانه و … میتوان اشاره کرد .
قهی دقیقاَ وسط راه اصلی اصفهان به نایین، قرار دارد؛ و تا میدان نقش جهان اصفهان و همچنین مسجد تک مناره نائین، یک ساعت فاصله دارد.
فاصله از ایستگاه راه آهن اصفهان،(به نام ایستگاه سیستان) ۳۰ دقیقه، و تا فرودگاه بین المللی اصفهان ۴۵ دقیقه است.

اقامتگاه سنتی بوتیمار قهی

اقامتگاه سنتی بوتیمار قهی

اقامتگاه سنتی بوتیمار قهی

اقامتگاه سنتی بوتیمار قهی

اقامتگاه سنتی بوتیمار قهی
منبع : خانه بوتیمار – اس اسپیس – پارمین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!