فرزاد فرزین بازیگر «مانکن» شد/ «جام جهان» به بازار آمد


فرزاد فرزین بازیگر «مانکن» شد/ «جام جهان» به بازار آمد

مهمترین رویداد‌های موسیقی کشور از 27 مرداد تا یکم شهریور را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به جدیدترین اتفاقات موسیقی کشور اشاره می‌کنیم.

جدیدترین تولید موسیقیایی حوزه هنری

آلبوم «جان جهان» با صدای پوریا اخواص و آهنگ‌سازی رضا پرویززاده به همت مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد. این اثر در راستای پاسداشت و پشتیبانی از موسیقی اصیل ایرانی و حفظ آثار اساتید و بزرگان موسیقی ایران تنظیم شده است. در توضیحات تکمیلی آلبوم «جان جهان» آمده است: رضا پرویززاده موسیقیدانی است که همواره دغدغه‌اش حفظ موسیقی اصیل ایرانی بوده و در این راستا بسیار تلاش می‌کند. در این آلبوم انتخاب آثار، صدادهی ارکستر و تنظیم آثار با نگاه به فرم موسیقی گذشتگان انجام شده تا رنگ و بوی موسیقی قدیم برای شنوندگان فرهیخته تداعی شود.

فرزاد فرزین بازیگر «مانکن» شد/ «جام جهان» به بازار آمد

آواز‌های این اثر به پاسداشت شیوه آوازی استاد ادیب خوانساری و سال‌ها تلاش ایشان در رادیو ملی و خلق آواز‌های ماندگار، طراحی شده و توسط پوریا اخواص هنرمند پرتلاش عرصه آواز و از شاگردان برجسته استاد شجریان که سابقه هنری درخشانی دارد، اجرا شده است.

از دیگر هنرمندانی که در خلق این آلبوم نقش داشته‌اند، می‌توان به بهروز همتی نوازنده تار، رضا پرویززاده آهنگ‌ساز و نوازنده کمانچه، ماهیار تمسکنی نوازنده سنتور، محمد میرزایی نوازنده نی، حسین حدت نوازنده عود، علی همتی نوازنده بم‌تار، امین پرویززاده نوازنده کمانچه آلتو و حسین همتی نوازنده تمبک اشاره کرد.

جلسه مهم در وزارت ارشاد با معرفی مدیران جشنواره موسیقی نواحی

سومین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران عصر یکشنبه ۲۷ مردادماه با حضور معاون هنری وزارت ارشاد و تعدادی دیگر از مدیران برگزار شد.

در این جلسه سایت اینترنتی جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی به نشانی www.ifmf.ir رونمایی شد. همچنین در حکمی از سوی محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی و رئیس دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران به عنوان مسئول ستاد برگزاری جشنواره و محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به عنوان دبیر اجرایی جشنواره منصوب شد و احکام آنان از سوی معاون امور هنری و استاندار کرمان به این افراد اعطا شد.

این جلسه با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری، محمدجواد فدایی استاندار کرمان، محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی، محمدرضا درویشی، احمد صدری دبیر جشنواره، علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مهران عالم زاده شهردار کرمان، فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، سورج یاسایی مدیر انجمن موسیقی کرمان، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی و جمعی از مدیران معاونت هنری و مدیران استان کرمان برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: در این دوره، مدیران استان کرمان در جشنواره همکاری و مشارکت جدی دارند و این نویدبخش جشنواره‌ای با کیفیت بیشتر است. به هر حال هنر می‌تواند حرکت‌های مؤثر دیگری را ایجاد کند و به تقویت گردشگری هنری منجر شود. جشنواره موسیقی نواحی ایران نیز این ظرفیت را دارد که سلیقه‌ها و علایق را ترغیب کند تا از ظرفیت‌های استانی در حوزه فرهنگی، هنری و گردشگری استفاده شود؛ بنابراین امیدواریم با مشارکت مدیران استان کرمان از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود تا یک رویداد درست و مناسب انجام شود و از بستر این رویداد، حرکت‌های فرهنگی و هنری دیگر نیز پویا و فعال شود.

محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی نیز در این نشست گفت: امور جشنواره در حال انجام است و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با عنوان مدیر اجرایی جشنواره در تهران و انجمن موسیقی ایران مسئول برگزاری جشنواره است؛ سایت جشنواره آماده شده است و اطلاع رسانی جشنواره به صورت جدی از روز‌های آینده انجام می‌شود.

احمد صدری دبیر دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: امیدواریم همکاری جدی نهاد‌های استان کرمان کمک کند تا تفاوت محسوسی در کیفیت برنامه ریزی و اجرای جشنواره را شاهد باشیم. انتخاب پیشکسوتان هنر و خاندان هنر استان‌ها برای جشنواره و برنامه‌های نمایشگاه عکس و ساز در این دوره جشنواره نیز در حال انجام است.

محمدرضا درویشی در این جلسه گفت: همت و همکاری را که از استاندار و مدیران استان کرمان در این سه جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره دیدم تا به حال در هیچ یک از دوره‌های جشنواره موسیقی نواحی ایران دیده نشده است.

علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران نیز در این جلسه گفت: طراحی سایت و هویت بصری جشنواره انجام شده و سایت جشنواره به صورت دو زبانه راه اندازی شده است.

علی اکبر صفی پور، مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی نیز در این جلسه درباره انجام موارد تفاهم با استانداری کرمان گفت: بر اساس تفاهمی که سال گذشته انجام شد، ارکستر ملی ایران اردیبهشت ماه دو شب در کرمان برگزار شد. همچنین ساخت اپرای عروسکی خواجوی کرمانی که مورد تفاهم با استانداری است، در حال پیگیری است.

در ادامه این جلسه استاندار و مدیران کرمان از تالار وحدت و تالار فردوسی و عروسک‌های اپرا‌های عروسکی گروه «آران» بازدید و با بهروز غریب پور گفت و گو کردند.

کامکار‌ها با «چیروک» به روی صحنه رفتند

کنسرت «چیروک» با حضور ارسلان، اردوان، اردشیر و ارژنگ کامکار و به خوانندگی شاهرخ هدایتی پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در سالن هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

این کنسرت با عنوان «چیروک» به معنی داستان، با آثاری از ساخته‌های ارسلان، اردوان و اردشیر کامکار اجرا شد. قطعه‌های این اجرا انتخاب شده از آلبوم‌های «ئاگری زیندو»، «کانی سپی» و «پرشنگ» بودند. همچنین چند قطعه جدید هم در رپرتوار «چیروک» قرار داشت.

همکاری شاهرخ هدایتی با کامکار‌ها با شکل‌گیری ارکستر مانجین به رهبری ارسلان کامکار از سال ۱۳۹۶ شکل گرفت. «مانجین» تابستان امسال در تالار وحدت روی صحنه رفت. حالا قرار است این همکاری ادامه داشته باشد و کنسرت «چیروک» در شهرستان‌ها و برخی کشور‌های خارجی روی صحنه رود.

شاهرخ هدایتی از شانزده سالگی با یادگیری آواز ایرانی فعالیتش را در عرصه موسیقی آغاز کرده و از بیست سالگی هم به فراگیری مقام‌های کردی پرداخته است. او در سال‌های فعالیتش با گروه‌های بسیاری همکاری کرده و اجرا‌های بسیاری را به صحنه برده است؛ هدایتی در نواختن دف و ساز‌های کوبه‌ای هم چیره دست است.

تجربه جدید بازیگری فرزاد فرزین

فرزاد فرزین از روز دوم شهریور با سریالی دیگر به شبکه خانگی می‌آید. این خواننده در دومین تجربه بازیگری سریال خود در مجموعه «مانکن» به کارگردانی «حسین سهیلی‌زاده» ایفای نقش کرده است. این سریال قرار است از دوم شهریور در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

فرزاد فرزین بازیگر «مانکن» شد/ «جام جهان» به بازار آمد

فرزاد فرزین چندی پیش قطعه «ای کاش» با ترانه روزبه بمانی و تنظیم مهران خلیلی که برای این سریال بود را منتشر کرد. این خواننده پاپ دو قطعه دیگر را برای «مانکن» به مرحله انتشار خواهد رساند. محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نفیسه روشن و حسین پاکدل از جمله بازیگران سریال «مانکن» در کنار فرزاد فرزین هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر