10 چیستان جالب و سخت همراه با جواب


10 چیستان جالب و سخت همراه با جواب (1) در اتاقی قرار دارید که سه کلید برق و یک درب بسته دارد. کلید‌های روشن و خاموش کردن سه لامپ در طرف دیگر درب قرار دارند، اما اگر درب را باز کنید دیگر هرگز دستتان به کلید‌ها نمی‌رسد. چگونه می‌توانید با اطمینان بفهمید که هر لامپ به کدام کلید متصل است؟ * * * * * (جواب) دو کلید اول را روشن کنید و هر دو را به مدت 5...

10 چیستان جالب و سخت همراه با جواب

10 چیستان جالب و سخت همراه با جواب

(1)

در اتاقی قرار دارید که سه کلید برق و یک درب بسته دارد. کلید‌های روشن و خاموش کردن سه لامپ در طرف دیگر درب قرار دارند، اما اگر درب را باز کنید دیگر هرگز دستتان به کلید‌ها نمی‌رسد. چگونه می‌توانید با اطمینان بفهمید که هر لامپ به کدام کلید متصل است؟
*

*

*

*

*

(جواب)

دو کلید اول را روشن کنید و هر دو را به مدت ۵ دقیقه روشن رها کنید. بعد از ۵ دقیقه کلید دوم را خاموش کنید و به آنطرف درب بروید. لامپ روشن مربوط به کلید اول است، به دو لامپ خاموش دست بزنید، لامپی که حرارت دارد مربوط به کلید دوم و لامپ خاموش و سرد نیز به کلید سوم وصل است.

***

10 چیستان و معمای جالب و سخت همراه با جواب

(2)

مردی چادر خود را رها می‌کند و سه مایل به جنوب، سه مایل به شرق و سپس سه مایل به شمال پیاده روی می‌کند تا دوباره به چادرش می‌رسد. وقتی وارد چادر می‌شود با یک خرس روبرو می‌گردد که در حال خوردن غذاهایش است. خرس چه رنگی است؟

*

*

*

*

*

(جواب)

سفید. تنها جایی که با سه مایل به جنوب، سه مایل به شرق و سه مایل به شمال رفتن به نقطه‌ی اول می‌رسید قطب شمال است و همه‌ خرس‌ها در قطب شمال سفید رنگ هستند.

***

(3)

مردی در حال نگاه کردن به عکس یک نفر است. دوستش از او می‌پرسد که او کیست؟ مرد پاسخ می‌دهد: «من خواهر و برادر ندارم. اما پدر این مرد، پسر پدر من است.» آن عکس چه کسی بود؟

*

*

*

*

*

(جواب)

پسر آن مرد.

***

(4)

مردی در یک سوی رودخانه ایستاده و سگ خود را که در طرف دیگر رودخانه است صدا می‌زند. سگ بدون آنکه از پل و قایق استفاده کند از رودخانه عبور می‌کند، اما خیس نمی‌شود. چرا؟

*

*

*

*

*

(جواب)

رودخانه یخ زده بوده است.

***

(5)

پدر و مادری شش فرزند پسر دارند که هر پسر یک خواهر دارد. این خانواده چند نفری است؟

*

*

*

*

*

(جواب)

نه نفر. پدر و مادر، شش پسر و یک دختر.

***

(6)

معمای جالب

مردی هنگام مرگ برای تقسیم ارث به دو پسرش به آن‌ها می‌گوید که سوار بر شتر با یکدیگر مسابقه بدهند و کسی که شترش آخر از خط پایان عبور می‌کند برنده است و همه‌ی اموال به نام او می‌شود. دو پسر سوار بر شترهای خود روز‌ها در صحرا پرسه می‌زنند و هیچکدام نمی‌خواهند از خط پایان عبور کنند. در نهایت آن‌ها ماجرا را برای مردی دانا تعریف می‌کنند و بعد از آن به سرعت سوار بر شتر می‌شوند و به سمت خط پایان می‌رانند. مرد پیر به آن‌ها چه گفته بود؟

*

*

*

*

*

(جواب)

قانون مسابقه این بود که صاحب شتری که آخرین نفر از خط پایان عبور کند برنده است. آن‌ها به گفته‌ مرد دانا شترها را عوض کردند تا جریان مسابقه برعکس شود.

***

(7)

کسی که آن را می‌ساز احتیاجی به آن ندارد. کسی که آن را می‌خرد از آن استفاده نمی‌کند و کسی که از آن استفاده می‌کند اصلا نمی‌داند که در حال استفاده از آن است. آن چیست؟

*

*

*

*

*

(جواب)

تابوت

***

(8)

جسد یک خانم در حیاط یک ساختمان چند طبقه پیدا می‌شود. به نظر می‌سد که او خودش را از یکی از طبقات به پایین پرت کرده است. زمانی‌که پلیس از راه می‌رسد به طبقه اول می‌رود و در پنجره را باز می‌کند و یک سکه به بیرون پرت می‌کند. سپس او همین کار را در طبقات دیگر تکرار می‌کند و در نهایت نتیجه می‌گیرد که این خودکشی نبوده بلکه یک قتل رخ داده است. چرا؟

*

*

*

*

*

(جواب)

چون در تمام طبقات در پنجره‌ها بسته بوده است.

***

(9)

10 چیستان جالب و سخت همراه با جواب

دختری در مراسم خاکسپاری مادرش عاشق مردی می‌شود، اما بعد از مراسم هرگز نمی‌تواند او را پیدا کند یا شماره‌اش را بیابد. چند روز بعد خواهر آن دختر می‌میرد و پلیس می‌گوید که او به قتل رسیده است. چه کسی او را به قتل رسانده؟

*

*

*

*

*

(جواب)

آن دختر. او فکر کرده که اگر کس دیگری از خانواده‌اش بمیرد آن مرد دو مرتبه به مراسم خاکسپاری خواهد آمد و آن‌ها یکدیگر را ملاقات می‌کنند.

***

(10)

من شهر دارم، اما خانه نه. من کوه دارم، اما درخت نه. من آب دارم، اما ماهی نه. من چه هستم؟

*

*

*

*

*

(جواب)

نقشه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معما و هوش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد