بهره‌مندی 41 هزار نفر در نهبندان از طرح‌های هفته دولت


بهره‌مندی 41 هزار نفر در نهبندان از طرح‌های هفته دولت

بیرجند - ایرنا - 11 هزار و 320 خانوار با جمعیت 41 هزار نفر به طور مستقیم از مزایای افتتاح طرح‌های هفته دولت در شهرستان مرزی نهبندان برخوردار می‌شوند.

فرماندار نهبندان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۵۵ طرح عمرانی و خدماتی در هفته دولت امسال که از امروز دوم شهریور آغاز شد، با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۸۱۱ میلیون تومان در این شهرستان افتتاح می‌شود.

مجید بیکی افزود: با افتتاح این طرح‌ها برای ۵۱ نفر شغل ایجاد یا تثبیت می‌شود.

وی افتتاح چهار باب گلخانه، راه روستایی و روکش آسفالت محورها، طرح بهداشتی و درمانی، سامانه‌های نوین آبیاری و مرمت و بازسازی قنوات، احداث مدرسه، بهسازی معابر شهری و روستایی، طرح مخابراتی، طرح آبخیزداری و طرح‌های اشتغالزایی را از مهمترین طرح‌های افتتاحی شهرستان نهبندان در هفته دولت ذکر کرد.

فرماندار نهبندان گفت: همچنین به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی ۱۳ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در این شهرستان آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به چهار روستا، جایگاه سوخت، طرح‌های ستاد بازآفرینی شهری، بازارچه صنایع دستی، خانه محله و خوابگاه هنرستان از مهمترین طرح‌های کلنگ‌زنی شهرستان در هفته دولت امسال است.

بیکی با بیان اینکه در مجموع ۱۶۸ طرح با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۶ میلیون تومان در نهبندان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود گفت: از این تعداد ۱۱۴ طرح روستایی، ۳۶ طرح شهری و ۱۸ طرح در سطح شهرستان افتتاح و اجرا خواهد شد.

وی برگزاری میز خدمت، دیدار با مردم در روستاها و بررسی مشکلات، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، آیین گرامیداشت روز کارمند و برپایی نمایشگاه بیستمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به نهبندان را دیگر برنامه‌های هفته دولت در این شهرستان اعلام کرد.

هفته دولت از دوم شهریور هر سال آغاز می‌شود و تا هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت محمدعلی رجایی رئیس جمهوری و حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر نخست وزیر در سال ۱۳۶۰ ادامه دارد.

یک هزار و ۱۹ طرح عمرانی و زیربنایی در استان خراسان جنوبی با اعتبار هشت هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۹۸۰ طرح با اعتبار چهار هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

همچنین عملیات اجرایی ۳۹ طرح با پیش بینی اعتبار سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در این استان مرزی آغاز می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک