برنامه ریزی مورد ذائقه جوانان در مسجد لحاظ شود


برنامه ریزی مورد ذائقه جوانان در مسجد لحاظ شود

برنامه ریزی مورد ذائقه جوانان و اجتناب از کارهای فرهنگی سطحی جهت سوق دادن و جذب آنها به مسجد لحاظ شود و ایفای این مهم، وظیفه مهمی بر عهده متولیان مساجد است.

خبرگزاری شبستان – مازندران؛ امروز (چهارشنبه 31 مرداد ماه) مصادف با 21 آگوست سال 1969 میلادی است در سالی که مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان جهان به دست صهیونیست های غاصب به آتش کشیده شد.

وزاری امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی به منظور تجلیل از جایگاه والای مسجد، نخستین بنای مورد تاکید حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) جهت ساخت آن، هفته ای را به عنوان هفته جهانی مساجد، نامگذاری کردند.

گرامیداشت هفته جهانی مساجد در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، هنری و...، اهمیت بسیار دارد و برنامه هایی باید در خور شان و منزلت والای خانه های خدا بر زمین، تدارک دیده شود.

به گواه تاریخ از زمان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) تا دوران خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) و همچنین هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی از مساجد در ابعاد مختلف، بهره های فراوان برده شده است.

متاسفانه در سال های اخیر از مساجد فقط به عنوان محل برپایی مجالس ترحیم و سوگواری استفاده می شود و از برگزاری مراسم ازدواج و آغاز زندگی مشترک نظیر عقد دو الگوی مردان و زنان یعنی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) کمتر موردی را می توان، مشاهده کرد.

برنامه ریزی مورد ذائقه جوانان و اجتناب از کارهای فرهنگی سطحی با دقت و هنر جهت سوق دادن و جذب آنها به مسجد باید لحاظ شود و برای ایفای این مهم، وظیفه مهمی بر عهده متولیان و امام جماعت مساجد است.

لزوم توجه به خروجی برنامه های هفته جهانی مساجد و بازخورد آن در جامعه باید مورد توجه مسئولین مساجد باشد.

برنامه ریزی درست و صحیح از سوی متولیان مساجد نباید فقط منوط به روز جهانی مسجد شود بلکه باید در طول سال به این مهم، پرداخت.

یادداشت: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق