ساخت پنج بیمارستان در منطقه بلوچستان پیش‌بینی شده است 


ساخت پنج بیمارستان در منطقه بلوچستان پیش‌بینی شده است 

چابهار- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ساخت پنج بیمارستان در مناطق بزمان ایرانشهر، اسپکه نیکشهر، پلان چابهار، زرآباد کنارک و کلات سرباز در افق سال 1404 این دانشگاه پیش‌بینی شده است.

محمدمهران امینی‌فرد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تشکیل شده که هر قسمت آن زیر پوشش یک دانشگاه علوم پزشکی شامل ایرانشهر، زاهدان و زابل قرار دارد که در این میان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از 20 شهرستان استان 10 شهرستان را با جمعیتی حدود یک میلیون و 200 هزار نفر زیرپوشش قرار داده است.

وی گفت: هم اینک حوزه بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی ایرانشهر با 129 مرکز خدمات جامع سلامت، 508 خانه بهداشت، پنج پایگاه مراقبت مرزی، 31 پایگاه سلامت، 21 تسهیلات زایمانی و 457 پزشک و دندانپزشک خدمات پیشگیری و بهداشتی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

وی ساخت 400 مرکز جامع سلامت، پایگاه بهداشتی و خانه بهداشت مصوب در آینده را از برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد و افزود: اهمیت خانه‌های بهداشت در رابطه با کنترل بیماری ها، واکسیناسیون و مراقبت از مادران باردار بسیار زیاد است به همین دلیل باید خانه‌های بهداشت در این حوزه ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر عنوان کرد: این دانشگاه به نوعی مرزدار سلامت کشور به شمار می‌رود چراکه حدود 600 کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشورهای پاکستان و حوزه سواحل مکران را برعهده دارد.

به گزارش ایرنا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در ابتدا به عنوان دانشکده پرستاری ومامایی در سال ۱۳۷۲ با تعداد ۲۰ نفر دانشجوی کارشناسی پرستاری و ۲۰ نفر دانشجوی کاردانی مامایی راه اندازی و هم اکنون با تعداد ۸۳۶ نفر دانشجو در رشته های ( کارشناسی پرستاری ، کارشناسی پیوسته وناپیوسته مامایی ، کارشناسی اتاق عمل ، کارشناسی هوشبری ، کاردانی فوریتهای پزشکی ، کارشناسی ناپیوسته فوریتهای پزشکی ، کارشناسی بهداشت محیط ) هنرستان بهیاری رازی از تاریخ تیر92 از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان منفک و مستقل شد.

این دانشگاه فعالیت گسترده‌ای در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم در پیش گرفته و با کنترل بیماری التور درابتدای استقلال که مرکز کانون بیماری توسط وزارت بهداشت اعلام شده بود موفق به کسب رتبه یک شده و موفقیت چشمگیری را بدست آورده است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر هم این با افزون بر پنج هزار و 454 پرسنل اعم از پزشک، پیراپزشک، پرستار، ماما، بهورز و پشتیبانی در 2 بخش بهداشت و درمان ارائه خدمات می‌کند.

3043**6081

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن