از افتتاح تولید انواع فیبر نوری در قم تا 200 طرح آماده بهره برداری


از افتتاح تولید انواع فیبر نوری در قم تا 200 طرح آماده بهره برداری

قم - ایرنا- افتتاح واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ، معارفه مدیرکل جدید دادگستری قم ، کاهش 42 درصد جرایم خاص امنیتی ، سفر وزیر کشور عراق به این استان و آماده افتتاح بودن 200 طرح عمرانی ، گردشگری ، اقتصادی و فرهنگی از جمله اخبار هفته گذشته قم بود.

مراسم خطبه خوانی به مناسبت هفته دولت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ، تعمیر ۳۰ خانه در لرستان توسط قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر ، مصاحبه استاندار قم و معاونین استاندار به مناسبت هفته دولت ، مراحل پایانی تکمیل اتصل خط ریلی به منطقه اقتصادی سلفچگان، تاکید بر ناایمن بودن تجهیزات و خدمات ایمنی و آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی قم ، عزم مدیریت استان برای حمایت از رونق تولید و نمایش ۱۰ فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان درقم از دیگر اخبار آخرین هفته مردادماه دراین استان بود.

افتتاح واحد تولید انواع فیبرنوری

واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری، چهارشنبه هفته گذشته طی آیینی با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و بهرام سرمست، استاندار قم در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان این استان به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی به‌عنوان نخستین واحد تولیدکننده کابل فیبر نوری ایندور در کشور، ازجمله معدود کارخانه‌هایی تولید فیبر نوری و تجهیزات شبکه‌های فیبر نوری است.مرحله نخست مجتمع تولید انواع فیبر نوری که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح آن هزینه شده، توان تولید روزانه ۴۰ کیلومتر انواع فیبر نوری را دارد. این مجتمع علاوه بر سالن‌های تولید، دارای آزمایشگاه مجهز نیز است.

۲۰۰ طرح عمرانی آماده افتتاح

استاندار قم در آیین خطبه خوانی هفته گذشته به مناسبت هفته دولت در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: ۲۰۰ طرح عمرانی، گردشگری، اقتصادی و فرهنگی بااعتبار بیش از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.بهرام سرمست افزود: این طرح‌ها برای استان یک کارنامه قابل قبولی است و ان‌شاءالله مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت باشد.

وی همچنین در مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت: هفته دولت بهترین فرصت برای تجلی و نمایش روح همدلی مسئولان کشور با مردم و ناکام گذاشتن توطئه‌های دشمنان است. وی افزود: این هفته فرصت مناسبی برای بیان عملکردها و ترسیم اهداف آینده نظام اسلامی است که موجب تقویت روح امید در میان مردم می‌شود.

یکهزار فرصت شغلی جدید درقم

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت:‌ در هفته دولت با افتتاح طرحهای عمرانی دربخش های مختلف، یکهزار و ۵۰ شغل جدید ایجاد می شود. محسن بهشتی هفته گذشته بیان کرد: این طرح‌ها بااعتبار چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی و زیربنایی ۲۸ طرح،‌ بهداشت و درمان سه طرح،‌ کشاورزی ۲۶ طرح، محیط‌ زیست و منابع طبیعی ۲ طرح،‌ گردشگری هفت طرح،‌ فرهنگی و ورزشی هشت طرح،‌ صنعتی ۱۷ طرح،‌ آموزشی ۹ طرح،‌ مدیریت شهری ۶۴ طرح و ساماندهی مناطق روستایی ۳۶ طرح ، افتتاح می‌شود.وی بیان کرد: باوجود مشکلات مالی روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی استان مناسب است و با سرمایه‌گذاری انجام‌شده،‌ روزبه‌روز بر فرصت‌های شغلی موجود در قم افزوده خواهد شد.

نرخ پایین تورم درقم

رئیس سازمان برنامه و بودجه قم گفت: نرخ تورم مناطق شهری در قم در پایان تیرماه ۳۴ درصد بوده درحالی‌که مقدار کشوری این شاخص ۳۹.۸ درصد برآورد شده است.محمود نوربخش هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد:‌ همچنین نرخ تورم سالانه مناطق شهری استان قم در پایان سال ۹۷ نیز معادل ۲۲.۳ درصد بوده است که ازلحاظ پایین بودن این نرخ،‌ استان قم در جایگاه بیست و نهم بین سایر استان‌های کشور قرار گرفت.

کاهش جرائم خاص امنیتی درقم

فرمانده انتظامی قم بابیان این‌که شاهد شیب ملایمی در خصوص کاهش جرائم هستیم گفت: در چهار ماه نخست امسال جرائم خاص امنیتی در این استان نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد کاهش‌یافته است.سردار عبدالرضا آقاخانی یکشنبه هفته گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه و آیین تجلیل از خبرنگاران استان قم افزود: ماموریت های پلیس قم با توجه حساسیت‌های موجود در جامعه با روندی روبه‌جلو و با شتابی بیشتر از گذشته ادامه دارد.وی افزود: بر همین اساس و تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای تامین استان، معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، دستگاه قضا و اصحاب رسانه گام‌های خوبی در راستای تامین امنیت اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در قم برداشته‌شده است.

تعمیر ۳۰ خانه درپلدختر

مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پلدختر با اشاره به آغاز موج دوم کمک‌رسانی این قرارگاه به مردم سیل‌زده لرستان گفت: تعمیر ۳۰ خانه در این استان درحال تکمیل و روند بازسازی ۱۰ خانه دیگر نیز در این منطقه آغازشده است.محمد خامه یار هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مصالح ساختمانی تأمین‌شده توسط این قرارگاه برای ساخت و تعمیر خانه‌های تخریب‌شده در سیل در حال ورود به شهرستان پل‌دختر و نگهداری در محل تعیین‌شده است تا در موج دوم کمک به سیل‌زدگان، تعمیر و ساخت خانه‌های تخریب‌شده با سرعت آغاز شود.وی بابیان اینکه تاکنون چندین کامیون مصالح ساختمانی به منطقه سیل‌زده پل‌دختر واردشده است، اظهار داشت: فعالیت این قرارگاه که از روزهای ابتدایی سیل در منطقه پل‌دختر آغازشده تا یک سال ادامه می‌یابد، به مردم این منطقه قول داده فعالیت این قرارگاه تا یک سال ادامه یابد.مدیر قرارگاه مردمی قم در شهر پل‌دختر ادامه داد: چندین دستگاه کامیون و تریلی شامل انواع مصالح ساختمانی، پوشاک و لوازم‌خانگی از طریق کمک‌های مردمی توسط این ستاد جمع‌آوری و به پل‌دختر منتقل‌شده است.

سفر وزیر کشور عراق به قم

استاندار قم و وزیر کشور عراق هفته گذشته در خصوص تقویت همکاری مسئولان قم و عراق در راستای ارتقاء خدمات به زائران عراقی گفت‌وگو کردند. بهرام سرمست در بدو ورود یاسین‌الیاسری وزیر کشور عراق به شهر قم، از وی استقبال کرد.وی ضمن همراهی وزیر کشور عراق در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، با اشاره به میزبانی استان قم از زائرین کشور عراق در مناسبت‌های مختلف، اظهار داشت: ارائه خدمات مناسب و شایسته به زائرین عراقی در دستور کار مدیران و مسئولان ذی‌ربط است.سرمست، عملکرد ستاد اربعین قم را موردتوجه قرار داد و افزود: افزایش تعامل بین مسئولان دو کشور در این حوزه می‌تواند نقش موثری در ارتقاء خدمات به زائران و مسافران عتبات عالیات در طول سال و به‌ویژه در ایام اربعین داشته باشد.وی حفظ امنیت و سلامت زائران عراقی در قم را از اولویت‌های اساسی استان دانست و ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر مسائل امنیتی در مورد زائران واصل نشده است و اطمینان خاطر می‌دهیم هرگونه گزارشی در این حوزه با جدیت پیگیری می‌شود.

معارفه مدیرکل جدید دادگستری قم

طی آیینی هفته گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه ، استاندار قم و آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه ، حجت الاسلام علی مظفری به عنوان رئیس کل جدید دادگستری قم معرفی شد.مظفری پیش از این مدیرکل دادگستری خراسان رضوی بوده است. در این آیین از خدمات ۱۴ ساله حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل سابق دادگستری قم تقدیر شد.

خلیلی نیز به عنوان مدیرکل دادگستری گیلان مشغول فعالیت شد.

کاهش پرونده های ورودی به دادگستری در دستورکار

رئیس‌ کل جدید دادگستری قم گفت: کاهش پرونده های ورودی با استفاده از روش های علمی از جمله تجربه های موفقی است که در برخی استان ها اجرایی شده که این موضوع نیز در قم در دستور کار می باشد.حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری هفته گذشته در آئین تودیع و معارفه رئیسان پیشین و جدید دادگستری قم در مرکز آموزش قوه قضائیه این استان، افزود: کاهش ورودی پرونده ها از جمله دیگر اولویت هایی است که با استفاده از ظرفیت های مردمی به دنبال تحقق این موضوع هستیم.وی با اشاره به سند تحول دستگاه قضایی اظهار داشت: تحقق اهداف کلان این سند به ویژه تحقق حقوق عامه از جمله اولویت های دادگستری استان است.

حل مشکلات بازار کهنه به تعاملات بین دستگاهی نیاز دارد

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مشکلات بازار کهنه این شهر گفت:ساماندهی و افزایش خدمات ایمنی در این محدوده صرفا با تعاملات بین دستگاهی امکان پذیر است.محمود مسگری هفته گذشته در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این رابطه مسئولیت مستقیم دارند.وی با انتقاد از رویه موجود در مسیر ساماندهی بازار کهنه بیان کرد: میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در مسیر ساماندهی بازار کهنه همکاری لازم را انجام نداده اند و مانع از تعریض شوارع و افزایش خدمات ایمنی می شوند.وی اضافه کرد: مسئولان این دو سازمان برای درک عمق مشکلات ساکنان و کسبه بازار کهنه، چند مدتی در این محدوده ساکن شوند تا به مشکلات این قبیل از شهروندان از نزدیک آشنا شوند.مسگری ابراز کرد: برای ساماندهی بافت فرسوده، تعریض شوارع و تجیهز خدمات ایمنی که دغدغه به حق ساکنان است باید تعاملات مورد نیاز در زمان کوتاهی صورت بگیرد.بازار قم شامل بازار مسگرها، کفاش‌ها، راسته‌بازار و بازارچه حسین‌آباد است. این بازار از سوی بازار مسگرها به خیابان ۱۹ دی و از سمت بازارچه حسین‌آباد به خیابان طالقانی راه می‌یابد. یک قسمت از این بازار به دلیل احداث خیابان از آن جداشده و خود به بازار نو شهرت یافته است.

ناایمن بودن تجهیزات و خدمات ایمنی در شهرک های صنعتی

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر مشکلات ایمنی در مراکز صنعتی گفت: تجهیزات و خدمات ایمنی و آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی قم ناایمن و غیرمطمئن است. حسن بختیاری هفته گذشته در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم افزود: باید برای تجهیز و به‌روزرسانی خدمات ایمنی در شهرک‌های صنعتی تدبیر اساسی اندیشیده شود.قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

عزم مدیریت استان برای رونق تولید

استاندار قم بابیان اینکه برای جبران عقب‌ماندگی های قم نیازمند تلاش مضاعف هستیم، گفت: عزم مدیریت استان برای رونق تولید، کار اجرایی و عملیاتی پیرامون مسائل و مشکلات تولید جزم است.بهرام سرمست هفته گذشته در آیین افتتاح واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، افزود: در برنامه‌ریزی‌های استانی، دست‌کم یک روز در هفته به تولید و رونق آن و همچنین رفع موانع تولید در استان اختصاص‌یافته است. وی ادامه داد: روزهای یکشنبه به مسائل تولید در استان اختصاص دارد و هرماه، ۲ بار جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی مختلف برگزار می‌شود.وی اظهار داشت: برگزاری ۱۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۳۴ جلسه کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد تسهیل و تصویب ۲۴۴ مصوبه ازجمله اقدام‌های صورت گرفته برای رفع موانع تولید در قم بوده است.سرمست اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از ۲۴۴ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۵۰ درصد این مصوبات اجرایی شده و بقیه نیز در حال اجراست.

نمایش ۱۰ فیلم برگزیده جشنواره فیلم کودک

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ۱۰ فیلم برگزیده سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریورماه سال جاری در سینما کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه پردیسان قم اکران می شود.محمدکاظم رضوانی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: داوری این جشنواره توسط ۲۰ دانش آموز مجرب و آموزش‌دیده در قالب «داوری فیروزه ای» انجام خواهد شد.وی با اشاره به طرح سینما سیار برای استفاده روستاییان از تولیدات سینمایی نیز گفت: فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در ۴ اکران خصوصی در سطح روستاهای استان روی پرده می‌رود. وی بیان کرد: در کنار برگزاری این جشنواره، کارگاه‌های آموزش فیلم‌سازی و کارگردانی و نقد و تحلیل فیلم نیز با همکاری شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهی انتظامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مراحل پایانی اتصال شبکه ریلی به سلفچگان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با تاکید بر اهمیت اتصال این منطقه به شبکه ریلی کشور گفت: این طرح در مراحل پایانی خود قرار دارد. سید مهدی علیزاده طباطبایی هفته گذشته در آیین افتتاح واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، افزود: این منطقه دارای واحدهای تولیدی فعال و موثری است که اتصال آن به راه‌آهن موجب تحولات زیادی می‌شود.وی بابیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دارای ۲۲ سال سابقه است، ادامه داد: زیربنای فاز اول و دوم این منطقه با وسعت ۵۳۰ هکتار تکمیل، و مراحل اجرای فاز سوم این منطقه نیز آغازشده است.طباطبایی بابیان اینکه رفع مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان همواره در اولویت مسئولان استان بوده است گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، منطقه‌ای خصوصی است که در طی حیات خود همواره با حمایت‌های مسئولان استان مواجه بوده است.

۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی