سیل جان 54 سودانی را گرفت


سیل جان 54 سودانی را گرفت

تهران – ایرنا- سیل و بارندگی های اخیر سودان جان 54 نفر را گرفت و 37 هزار خانه در نقاط مختلف کشور را تخریب کرد.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سودان دیروز (جمعه) در گزارشی اعلام کرد که بارندگی های اخیر حدود ۲۰۰ هزار نفر را درگیر خود کرده و بیش از ۲۵ هزار خانه به طور کامل و ۱۲ هزار خانه دیگر هم به طور جزئی تخریب شده است.

"یانز لارکا" سخنگوی دفتر امور بشر دوستانه سودان در این گزارش با اشاره به احتمال ادامه بارندگی ها تا ماه اکتبر (مهر - آبان)، هشدار داد که خطر وقوع سیل های بیشتر وجود دارد.

لارکا ادامه داد که اهالی مناطق سیل گرفته احتیاج فوری به آب، غذا، پناهگاه و خدمات بهداشتی دارند و منابع کمک رسانی به سرعت تمام می شود.

بر اساس این گزارش، سیل به زیرساخت های بسیاری از شهرها آسیب رسانده و مناطقی در استان های "النیل الأزرق"، "کسلا" و "خارطوم" به طور کامل خالی از سکنه شده است و بیش از ۵.۸ میلیون نفر از نبود غذا رنج می برند.

وزرات بهداشت سودان هفته گذشته اعلام کرده بود که سیل ها منجر به کشته شدن ۴۶ نفر و زخمی شدن ۹۷ نفر دیگر شده است.

از ابتدای ماه جاری میلادی، بارش شدید باران و سیل سراسر سودان را در بر گرفته که در جریان آن، منازل زیادی تخریب و راه های ارتباطی جنوب این کشور به خارطوم؛ پایتخت سودان قطع شده است.

"عبدالله حمدک" نخست وزیر جدید سودان نیز روز گذشته در بازدید خود از مناطق سیل زده با ابراز همدردی با مردم، بر حمایت قربانیان بارندگی و سیل های اخیر تاکید کرد.

در کنار این حوادث طبیعی، سودان این روزها برهه ای حساس از تاریخ خود را می گذراند در فروردین ماه امسال در پی اعتراضات مردمی "عمر البشیر" رییس جمهور سابق این کشور بر کنار و شورای نظامی به مدت ۴ ماه زمام امور را به دست گرفت و اکنون در پی توافقی میان شورای نظامی و گروه های اپوزیسیون یک شورای حاکمیتی به مدت ۳ سال تا برگزاری انتخابات سراسری اداره امور کشور را در دست گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن