طرح‌های کشاورزی هفته دولت در ایلام 994 شغل ایجاد می‌کنند


طرح‌های کشاورزی هفته دولت در ایلام 994 شغل ایجاد می‌کنند

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 41 طرح مرتبط با زیربخش های کشاورزی با ایجاد اشتغال برای 994 نفر، هفته دولت امسال در نقاط مختلف استان کلنگ زنی یا افتتاح می شود.

سید محمدتراب میری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۳۵ پروژه تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی با اعتبار ۴۶۳ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال با اشتغال زایی مستقیم ۴۷۴ نفر آماده بهره برداری است.

وی افزود: همچنین ۶ پروژه مهم در زیربخش های مختلف کشاورزی با اعتبار ۴۲۴ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال با اشتغالزایی مستقیم ۵۲۰ نفر در هفته دولت سال جاری کلنگ‌زنی خواهد شد.

میری یادآوری کرد: این پروژه‌ها شامل ایستگاه پمپاژ، آبیاری تحت فشار، تجهیز و برقی کردن ایستگاه و چاه کشاورزی، سایت باغبانی، پرورش گاو شیری، پرواربندی بره، مرغ تخمگذار، سیلوی ذخیره گندم، تسطیح اراضی، خط انتقال اراضی، جنگلکاری و گابیون بندی است.

وی توضیح داد: طرح بزرگ مرغ تخم گذار برای اولین بار در استان ایلام شروع به فعالیت می کند و این واحد در هر دوره توان پرورش ۳۰ هزار قطعه مرغ مادر را دارد که با آغاز به کار این طرح چرخه تولید مرغ در استان تکمیل می شود.

وی افزود: در این هفته کلنگ گلخانه هفت هکتاری در منطقه صالح آباد از توابع مهران به زمین زده می شود که با تکمیل این پروژه استان ایلام دارای سه طرح بزرگ تولید محصولات گلخانه ای خواهد بود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی است که از این مقدار ۹۰ هزار هکتار آن را اراضی آبی و مابقی دیم تشکیل می دهد.

۶ هزار هکتار از اراضی استان ایلام را باغات تشکیل می دهد و این استان دارای حدود ۴۰۰ واحد پرورش مرغ است.

۷۱۷۲/۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل