طرح آبرسانی به روستای دستجرد کبودراهنگ بهره‌برداری شد


طرح آبرسانی به روستای دستجرد کبودراهنگ بهره‌برداری شد

همدان- ایرنا- همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، طرح آبرسانی به روستای دستجرد شهرستان کبودراهنگ با حفر و تجهیز یک چاه مکانیکی با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بهره برداری شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی کبودراهنگ روز شنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: هفته دولت فرصتی مغتنم به منظور ارائه خدمات ارائه شده به مردم جامعه و به ویژه روستاییان است.

باقر پورقاسمی با بیان اینکه طرح حفر و تجهیز چاه مکانیکی روستای دستجرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کبودراهنگ، سال گذشته آغاز شد افزود: پیش از این تامین آب شرب روستای دستجرد به وسیله یک حلقه چاه انجام می شد و با توجه به افت سطح آب های زیر زمینی این روستا، حفر یک حلقه چاه مکانیکی دیگر در دستور کار قرار گرفت که بر همین مبنا چاهی به عمق ۱۲۷ متر حفر و تجهیز شد.

وی ادامه داد: در این طرح، اجرای خط پمپاژ به طول ۳۰ متر، نصب شیرآلات، اجرای خط برق زمینی به طول ۲۰۰ متر، نصب دستگاه تله متری ، نصب تابلو برق ۳۰ کیلوواتی، نصب الکترو پمپ شناور، و اجرای ۸۰ متر فنس کشی در محوطه پیرامونی چاه عملیاتی شد.

پور قاسمی با تاکید بر اینکه تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی همواره از دغدغه های ما است، اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ۸۹۵ خانوار، با جمعیتی معادل سه هزار و ۶۳ نفر در روستای دستجرد از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: همزمان با هفته دولت بهره برداری از مرحله یک مجتمع عظیم دره نیز عملیاتی می شود که این طرح شامل اجرای سه هزار و ۶۰۰ متر خط انتقال مخزن مادر به روستای علیصدر و اجرای یک هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال از روستای علیصدر به روستای حسن آباد است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی کبودراهنگ با بیان اینکه در این طرح، ترمیم ۱۸ کیلومتر خط انتقال نیز امکان پذیر شده است، اظهارداشت: در این طرح تجهیز خط انتقال روستای چاله کند، اجرای یک هزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری از مخزن مادر و تجهیز یک حلقه چاه ۱۴۰ متری با صرف ۴۲ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در هفته دولت بهره برداری از مجتمع آبرسانی” آقکند” نیز در دستور کار است، همچنین نصب و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن روستای قهورد علیا نیز در این هفته عملیاتی می شود.

۹۹۰۴/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !