308 سازمان مردم‌نهاد در استان اردبیل فعالیت می‌کنند


308 سازمان مردم‌نهاد در استان اردبیل فعالیت می‌کنند

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل از فعالیت 308 سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز در مرکز و شهرستان‌های مختلف این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا ،شفیع شفیعی روز شنبه در نشستی با مسئولان تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد خلخال با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد در هشت محور در اردبیل فعالیت دارند، افزود: امور فرهنگی، بهداشت و سلامت، اجتماعی، عمران و آبادانی، محیط‌زیست ، منابع‌طبیعی، توسعه پایدار، امور بین‌الملل و تامین نیازهای محرومان از جمله محورهای کاری تشکل‌های مردم نهاد در این استان است.

او گفت: این تشکل‌ها شامل پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، انجمن‌های اسلامی مساجد، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، جمعیت هلال احمر، کانون فرهنگی تبلیغی تبلیغات اسلامی و مراکز نیکوکاری

می‌باشند.

وی افزود: ۱۱۹ سمن به صورت استانی و یا فعالیت در مرکز استان و ۱۰۹ سمن به صورت شهرستانی در شهرستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل همچنین تشریح کرد: ۲۴ مورد از این سمن‌ها از وزارت کشور، ۹۸ مورد از استانداری، ۸۲ مورد از ورزش و جوانان، ۶۳ مورد از بهزیستی ، ۳۲ مورد از نیروی انتظامی و ۹ مورد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت اخذ کرده‌اند.

شفیعی با بیان اینکه فعالیت این تشکل‌ها غیرسیاسی، غیرانتفاعی و داوطلبانه می‌باشد، گفت: در سال‌های اخیر دولت برای تقویت این سمن‌ها کمک‌های مالی بسیار اندکی اختصاص داده است.

او با اشاره به محدود شدن اعتبارات دولتی برای اجرای همایش‌ها و یا جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی افزود: ماهیت فعالیت سمن‌ها غیرانتفاعی و بدون کمک‌های دولتی است ، ولی در صورت اجرای برنامه‌های فرهنگی ،اجتماعی از جمله اجرای همایش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ، دوره‌های آموزش خانواده و برنامه‌های مشابه بر اساس اساسنامه سمن و موضوعات اولویت‌دار اجتماعی کمک‌هایی از سوی دولت به این سازمان‌ها ارائه می‌شود.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403