سردار سلامی: ایران سختی‌های تحریم را پشت سر گذاشته است


سردار سلامی: ایران سختی‌های تحریم را پشت سر گذاشته است

همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران سختی‌های تحریم را پشت سر گذاشته است و توانایی اداره کشور را در همه ابعاد دارد و کاری خواهد کرد که همه دشمنان به او محتاج باشند.

سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی روز شنبه در همایش سالانه اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه قم، مشهد، تهران و اصفهان در مشهد افزود: امید بستن به دشمن برای حل مسائل در زیباترین تعبیر ساده‌اندیشی است و ما تا پیروزی فاصله‌ای نداریم و به مردم نوید می دهیم که صبح پیروزی نزدیک است.

وی اضافه کرد: تحریم‌های دشمنان برای ما یک فرصت است که می‌تواند سبب بالندگی و رشد شود درحالی که دشمنان بر این تصور بودند که تحریم‌ها می‌تواند نظام اقتصاد را فلج کند و ما را به پای میز مذاکره بازگرداند اما عکس این موضوع رخ داد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی هرگز به پای میز مذاکره نمی‌آید چرا که امروز قدرتمندتر از گذشته است و این موضوع را دشمن هم می‌داند از این رو مردم کشورمان دیگر به فراخوان‌های دشمنان جواب نمی‌دهند.

سردار سلامی افزود: کار عملی ما نهضت هم‌افزایی و امید بخشی راهبردی برای برداشتن تحریم و اثرات آن است که بایستی از درون آغاز شود.

وی تاکید کرد: امروز تحریم‌ها فرصت است چرا که آن قدر که ما در فضای تحریم پیشرفت کرده‌ایم در فضای غیرتحریم به این پیشرفت نرسیده‌ایم و در این مسیر کافی است که مستحکم باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نسخه مذاکره و سازش برای ما نقطه سعادت نیست و این فرمول راه حل درستی نیست و ما باید ایستادگی و مقاومت کنیم.

سردار سلامی افزود: هیچ گاه دشمن راه سعادت را برای ما باز و برای حل مسائل کشورمان تلاش نمی کند و بر عکس به فرمولی تن می دهد که به ضرر و در راستای کوچک کردن ماست.

وی ادامه داد: ما با تکیه بر سه عنصر رهبری، مردم و اسلام که دیگران آن را ندارند در تقابل با دشمن ایستاده ایم و در این میان از هر نوع تهدید دشمنان فرصت ساخته ایم و علیه خودشان استفاده کرده ایم و از همین روست که آنان هرچه توطئه شوم را برنامه ریزی کردند به خودشان بازگشته است و هرچه دشمنان جنگ های نیابتی علیه مقاومت انجام می دهند به شکست کشیده شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تکیه بر ظرفیت های داخلی و بسیج همه ظرفیت ها در مقابله با توطئه دشمنان مورد تاکید است و مقاومت هر چه امتداد پیدا کند قدرتمند تر می شویم و امروز بیش از هر زمان به مردم نیاز داریم تا به پیروزی کامل برسیم.

سردار سلامی با بیان اینکه نقطه ضعف آمریکا فقدان رهبری است افزود: در آمریکا و غرب هرگز رهبرانی طلوع نکرده اند تا به سعادت انسان ها بیندیشند زیرا تمام فلسفه آنها ظلم و ستم است.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی ایران هم اکنون ذهن ها را تسخیر کرده است و قلب های ما به نصرت الهی گرم شده و هم اکنون اگر ما هم نخواهیم این انقلاب را گسترش دهیم نفوذ انقلاب اسلامی در دل مردم جهان پا برجاست.

سردار سلامی با بیان اینکه ایران اسلامی قلب تحول و ژئو پلتیک جهان اسلام است افزود: اگر جامعه دارای استحکام قلب باشد هرگز شکست نمی خورد و تا وقتی ما به فلسفه عدالت، اسلام و آزادی انسان ها می اندیشیم هیچ بن بستی وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: بیداری اسلامی که در دریای سرخ، تنگه هرمز، لبنان، سوریه، ایران، افغانستان و بحرین آغاز شده متوقف نخواهد شد و این بیداری در ذهن و روح مردم نهادینه شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ائتلاف ۳۰ کشور جهان علیه یمن گفت: دشمن با همه توان به یمن تعرضی کرد اما تعرضش موفق نبود و هم اکنون عرصه میدان در دست یمنی هاست و آمریکا، عربستان و امارات نیز در آن در مانده اند.

سردار سلامی افزود: قدرت موشکی یمنی ها چنان دقیق شده است که تمام فرودگاه ها و پالایشگاه های عربستان دیگر امن نیست و یمنی ها هیچ گاه به مردم بیگناه شلیک نمی کنند درحالی که آنها می توانند به راحتی تمام نقاط عربستان را هدف قرار دهند.

در این همایش آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد به ایراد سخنرانی پرداخت که از حضور خبرنگاران برای پوشش این مراسم ممانعت شد.

همایش سالانه تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه های علمیه مشهد، قم، اصفهان و تهران یکم شهریور در مشهد آغاز شد و فردا به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 452608

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی