اصلاح و توسعه شبکه‌های آب در همه نقاط گیلان مورد توجه باشد


اصلاح و توسعه شبکه‌های آب در همه نقاط گیلان مورد توجه باشد

رشت – ایرنا – سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه مسئولان در سطوح ملی و استانی با جدیت در مسیر توسعه کشور و رضایتمندی مردم گام برمی دارند، تأکید کرد که باید اصلاح و توسعه شبکه‌های آب در همه نقاط استان مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع روز شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۳۳ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: به طور کلی شاخصه های پوشش آب آشامیدنی در شهرهای گیلان مطلوب است به طوریکه میانگین پوشش آب در بین شهرهای کشور ۹۹.۶ درصد بوده اما این شاخص در گیلان با نرخ ۹۹.۹۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: بخشی از اعتبارات مصوب در سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان در عرصه آب آشامیدنی تاکنون تخصیص یافته و امیدوارم پیمانکاران در زمان معین نسبت به تکمیل پروژه ها اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه خطوط انتقال آب به شهرها باتوجه به افزایش جمعیت و گسترده شدن محلات جدید در شهرها افزود: اجرای این برنامه باید همجنان در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شهری باشد.

وی بر لزوم تسریع در اجرای پروژه ارتقاء مدول اول و دوم تصفیه خانه فاضلاب از ۳ به ۶ متر مکعب در ثانیه تاکید کرد و گفت: در این خصوص بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.

سرپرست استانداری گیلان در پایان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه آب روستایی بیان کرد: در حوزه آب روستایی نیز اقدامات خوبی انجام شده و در حال اجراست اما مشکلاتی هم در چند شهرستان وجود دارد که برای حل آنها و بهبود شاخص ها در حوزه آب روستایی باید اقدامات موثری صورت گیرد.

امروز ( شنبه) ۳۳ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به صورت همزمان با اعتباری بالغ بر ۲۲۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید؛ این پروژه ها در شهرستان های آستارا، رشت، سیاهکل، تالش، شفت، رشت، رودسر، رضوانشهر، انزلی، لنگرود، فومن، صومعه سرا و رودبار اجرا شده است.

از دو هزار و ۵۶۸ روستای گیلان تعداد دو هزار و ۶۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که هم اکنون یک هزار و ۶۷۸ روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان قرار دارد و افزون بر ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از نعمت آب شرب و بهداشتی برخوردارند.

طی هفته دولت امسال با اهتمام دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، یک هزار و ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ ‌بریک هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان آماده افتتاح می باشد. این پروژه ها از لحاظ مبلغ ۱۸ درصد و از لحاظ تعداد ۶۴ درصد بیشتر از سال گذشته است که از مجموع اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این پروژه ها بالغ بر یک هزار میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی است.

از دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی