افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی نیازمند فراهم کردن زیرساخت آموزشی است


افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی نیازمند فراهم کردن زیرساخت آموزشی است

کرمان - ایرنا - به گفته نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی باید حوزه زیرساختها و فضای جذب و به کارگیری نیروهای این رشته را فراهم کنیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی به مناسبت روز پزشک با حضور در بیمارستان شهید باهنر و در جمع پزشکان این مرکز آموزشی و درمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پزشکان شهیدی که در هشت سال دفاع مقدس رسالت خود را به خوبی ایفا کردند افزود: اقدامات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده از جمله افتتاح بیمارستان جدید باهنر و بخش های دیگر که اتفاقات مثبتی را برای استان رقم زده است.
وی پیگیری جدی تر در حوزه ارتقای شاخص های بهداشتی در جنوب استان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: حضور وزیر بهداشت در جنوب استان کرمان فرصتی بود که شاخص های این منطقه ارائه شود و ارتقای آنها را شاهد باشیم و آثار بهبود خدمات و رضایت مردم را شاهد باشیم.
پورابراهیمی ادامه داد: پزشکان ما ۲ نقش دارند اول اینکه خدمات درمانی را ارائه می کنند و دوم اینکه تخصص خودشان را به دانشجویان منتقل می کنند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد مطرح شده برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی بیان کرد: برای این مسئله باید ابتدا به زیرساختها و امکاناتمان برای تربیت پزشکان تامین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶ هزار دانشجو تربیت می کند، آیا برای افزایش این تعداد دانشجو، امکانات و زمینه تدریس فراهم است؟
پورابراهیمی تاکید کرد: زیرساخت های ما برای تربیت دانشجو باید فراهم باشد و به وزارت بهداشت هم پیشنهاد دادیم که به هر میزان توسعه زیرساخت می تواند افزایش یابد و دانشجویی را اضافه کنیم برای عدم حضور جوانانمان در خارج از کشور، قابل قبول است.
وی اظهار داشت: فضای جذب و به کارگیری نیروها هم در این مسئله مهم است، نسبت خدمات پزشک با جمعیت باید مبنای کاری ما باشد.
پورابراهیمی گفت: پرداخت مطالبات معوق دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته صورت گرفت که اقدام مثبتی بود.
وی به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره داشت و گفت: در قانون مالیات برارزش افزوده مدنظر قرار دادیم که اعتبارات و بودجه های مورد نیاز بخش سلامت در جامعه را پایدار و بدون ریسک کنیم.
۳۰۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان