بسیج ظرفیت های خوسف برای احداث اردوگاه دانش آموزی


بسیج ظرفیت های خوسف برای احداث اردوگاه دانش آموزی

دانایی گفت: باید همه ظرفیت های شهرستان و دستگاههای دولتی برای احداث اردوگاه دانش آموزی خوسف به کار گرفته شود، تا حداقل تا پایان سال حصارکشی و درختکاری این اردوگاه انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد دانایی» امروز شنبه (2 شهریور) در سومین نشست شورای آموزش و پروش شهرستان خوسف با محوریت احداث اردوگاه دانش آموزی، اظهار داشت: سه هکتار زمین توسط خیّر «حاج حسین امینی» در روستای امین آباد بخش مرکزی خوسف اهدا شده که به دلیل نبود اعتبار از بهمن ماه سال قبل هیچ اقدامی بر روی زمین صورت نگرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف با بیان اینکه برای احداث اردوگاه دانش آموزی تاکنون گرفتار یکسری مجوزها بوده ایم، گفت: این در صورتی است که خیّر در قرارداد نامه مشخص کرده که اگر آموزش و پرورش در سه سال نسبت به احداث اردوگاه اقدام نکند، زمین پس گرفته خواهد شد.

دانایی تصریح کرد: لذا باید از همه ظرفیت های شهرستان و دستگاههای دولتی در این زمینه استفاده کرد تا حداقل تا پایان سال حصارکشی و درختکاری این اردوگاه انجام شود.

وی با اعلام اینکه اولویت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، با وجود کمبود فضاهای آموزشی، ساخت کلاس درس است، اذعان داشت: تاکنون برای احداث اردوگاه دانش آموزی با خیران نیز رایزنی شده ولی نتیجه نداشته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف، در خصوص پروژه مهر؛ ساماندهی نیروها، ثبت نام دانش آموزان، زیبا سازی و تامین فضای آموزشی از بخشداران خواست تا دهیاران و شورای اسلامی روستاها مدیران مدارس را همکاری و حمایت کنند، چراکه برای فضاسازی مدرسه خور گروه جهادی و مصالح آماده شده ولی به دلیل عدم همکاری دهیاری کار روی زمین مانده است.

در این جلسه «محمد شفیعی»، فرماندار خوسف در خصوص احداث اردوگاه دانش آموزی خوسف خطاب به معتمدان، خیران، شوراها و دهیاران روستاهای سیوجان، تقاب، معصوم آباد، علی آباد و امین آباد، اظهار داشت: شهرستان خوسف اردوگاه دانش موزی ندارد و اعضا باید با تشکیل هیئت امنای اردوگاه نسبت به شروع عملیات ساخت و تا پایان امسال حصارکشی و درختکاری اقدام کنند.

فرماندار خوسف در این جلسه مصوب کرد تا تهیه نقشه و چال کنی دیوار با همکاری شهرداری خوسف تا پایان شهریور، گرفتن مجوزهای لازم، همکاری دهیاران در واگذاری ماشین آلات، تهیه درخت گل محمدی و نرگس توسط منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و پیگیری تهیه مصالح و آجر مورد نیاز از خیران و کوره داران توسط هیئت امنا انجام شود.

شفیعی در خصوص همکاری دهیاری ها با مدیران مدارس روستایی افزود: به دهیاران مجوز داده شده با دستور شوراهای اسلامی از منابع و اعتبارات در اختیار برای امورات فرهنگی؛ بابت عمران و کارهای جزئی مدارس با مدیران همکاری کنند.

وی تاکید کرد: هیچ مدیر مدرسه ای حق ندارد از مردم وجهی دریافت کند و همچنین در مورد یونیفرم مدرسه، خانواره را مجبور به تهیه لباس کند.

فرماندار خوسف در مورد دستور کار جلسه مبنی بر تعیین کمک هزینه مدارس شبانه روزی یادآور شد: همیاری اولیاء در کمک هزینه مدارس شبانه روزی بر اساس اختیارات و مصوبه انجمن اولیاء و مربیان هر آموزشگاه است و نباید هیچگونه الزام و اجباری در دریافت کمک هزینه باشد.

در ادامه این نشست اعضای شورا، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای سیوجان، تقاب، معصوم آباد، علی آباد و امین آباد نیز پیشنهادات خود را در خصوص احداث اردوگاه دانش آموزی ارائه و آمادگی خود را در این راستا اعلام کردند.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟