ترجمه زبان اشاره در گوشی‌های هوشمند به لطف ابزار جدید گوگل میسر شد


ترجمه زبان اشاره در گوشی‌های هوشمند به لطف ابزار جدید گوگل میسر شد

محققان شرکت گوگل موفق به توسعه ابزاری برای ترجمه زبان اشاره شدند. به لطف این ابزار می‌توان با استفاده از گوشی های هوشمند به ترجمه زبان علامت پرداخت. جدیدترین دستاورد بسیار مهم محققان گوگل را باید ابزاری برای ترجمه زبان اشاره دانست. ویژگی مهم آن، امکان یکپارچه کردنش با گوشی های هوشمند است، به همین... نوشته ترجمه زبان اشاره در گوشی‌های هوشمند به...

محققان شرکت گوگل موفق به توسعه ابزاری برای ترجمه زبان اشاره شدند. به لطف این ابزار می‌توان با استفاده از گوشی های هوشمند به ترجمه زبان علامت پرداخت.

جدیدترین دستاورد بسیار مهم محققان گوگل را باید ابزاری برای ترجمه زبان اشاره دانست. ویژگی مهم آن، امکان یکپارچه کردنش با گوشی های هوشمند است، به همین دلیل امکان استفاده از این مترجم زبان اشاره برای میلیاردها کاربر فراهم خواهد شد.

گوگل به وسیله انتشار یک پست در وبلاگ خود اعلام کرد برای ترجمه زبان علامت، هم‌اکنون چندین برنامه وجود دارد، اما استفاده از آن‌ها، منوط به در اختیار داشتن توان پردازشی بسیار بالایی است. به عنوان نمونه می‌توان به SignAll یا Kintrans اشاره کرد. اما ابزار مترجم زبان اشاره گوگل را می‌توان به صورت بلادرنگ در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار داد. به عبارتی نیازی به انتظار برای تحلیل داده توسط پردازنده گوشی به خاطر حجم بالای آن نیست و گجت قادر به ترجمه زبان اشاره در آن واحد خواهد بود.

نحوه کار ابزار ترجمه زبان اشاره گوگل

به منظور توسعه این تکنولوژی، هوش مصنوعی اختصاصی گوگل از سی هزار تصویر مربوط به دست انسان در حالت‌های مختلف استفاده کرد. بر اساس گفته‌های محققان گوگل، ترجمه زبان اشاره به صورت بلادرنگ کار شدیدا دشوار است، چرا که دست سریع حرکت می‌کند. همانطور که انتظار داریم، این ابزار متکی به یادگیری ماشینی است، به همین دلیل به مرور زمان بیشتر و بیشتر زبان اشاره را یاد گرفته و سرعت و دقت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

ترجمه زبان اشاره در گوشی‌های هوشمند به لطف ابزار جدید گوگل میسر شدترجمه زبان اشاره در گوشی‌های هوشمند به لطف ابزار جدید گوگل میسر شد

برای کاهش عملیات روی دوش هوش مصنوعی و پایین آوردن حجم داده مورد نیاز برای ترجمه زبان اشاره به شیوه‌ای صحیح توسط الگوریتم برنامه، گوگل فرایند ترجمه را به بیست و یک نقطه مرجع دست خلاصه کرده است.

به این ترتیب ابزار مترجم زبان علامت این شرکت نیازمند توان پردازشی کمتری بوده و می‌توان از آن روی گوشی های هوشمند بهره برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی