53 طرح در آذربایجان‌شرقی به بهره برداری رسید


53 طرح در آذربایجان‌شرقی به بهره برداری رسید

تبریز- ایرنا- در نخستین روز از هفته دولت 53 طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی در 10 شهرستان و یک بخش آذربایجان‌شرقی با بیش از 460 میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح ها در شهرستان های تبریز، مراغه، مرند، میانه، بناب، عجب شیر، ملکان، هشترود، بستان آباد، هوراند و مهربان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

تبریز

کلنگ ساخت کتابخانه ۲ طبقه خیرساز الدار- اصلان با زیر بنای ۴۷۶ مترمربع به همت خیران و با پی گیری اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، در منطقه مارالان تبریز به زمین زده شد.

مراغه

بهره‌برداری از ۱۸ طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی نیز در مراغه آغاز و یک طرح عمرانی نیز کلنگ زنی شد.

طرح‌های زیرسازی و آسفالت‌ریزی در پنج روستای ورجوی، علویان، طالبخان، حاجی کرد و چوانباغ با ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار توسط بخشداری مرکزی به صورت نمادین در روستای خرمازرد این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

در این روز همچنین طرح هادی روستاهای طالبخان، تازه کند قشلاق و حاجی کرد در قالب زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری نیز با مشارکت بخشداری و با ۲.۲ میلیارد تومان نیز افتتاح شد.

همچنین طرح زیرسازی، جدول گذاری و ایجاد کانیو در چهار روستای شلیلوند، آشان، نوا و تازه کند قشلاق با یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان اعتبار به صورت نمادین در روستای تازه کند قشلاق به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از طرح احداث چهار کانال آبرسانی روستاهای خانقاه، خرمازرد، سرج و اراضی پهرآباد و نیز مرمت چهار قنات در روستاهای گل و حاجی کرد با ۵.۸ میلیارد تومان اعتبار از بطرح های افتتاح شده روز نخست بود.

در این روز همچنین فاز اول طرح آبخیزداری حوزه اسفستانج با ۲۵۵ میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسید و فاز دوم این طرح نیز کلنگ زنی شد.

مرغداری مکانیزه تخم گذار محمد یوسف خانی در روستای خرمازرد نیز با ظرفیت تولید ۵۵ هزار قطعه پولتریزی و ۴.۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره‌برداری رسید.

این واحد مرغ تخم گذار با ۱.۸میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و آورده با ۷۵ درصد ظرفیت تولید فعالیت می‌کند.

مرند
بهره برداری از هفت طرح برق رسانی و یک طرح تولیدی با هزینه افزون بر ۴۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در شهرستان مرند آغاز شد.
توسعه برق روستایی و شهری به طول ۷ کیلومتر، اصلاح شبکه شهری، افزایش پست هوایی، احداث زیرساخت برق مسکن مهر ، نیرو رسانی به مناطق مختلف و نوسازی و جابه‌جایی ۳۰ اصله تیر برق با هزینه ۲۸ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال و طرح توسعه کارگاه تولید جوراب صادراتی با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد ریال طرحهایی بود که در مرند افتتاح شد.

میانه

۹ طرح برق رسانی ، عمران شهری ، گازرسانی و خدماتی هم به ارزش ۶۶ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال در شهر میانه مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین از امروز فعالیت درمانگاه تامین اجتماعی میانه شبانه روزی شد.

ملکان

همچنین در ملکان آسفالت ریزی خیابان ۳۰متری شقایق شهر ملکان به طول ۶۰۰ متر، فاز دوم طرح هادی روستای تپه اسماعیل آباد و کانال آبرسانی روستای قلعه جوق به طول یک کیلومتر با هزینه ۱۲میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

بستان آباد

اهالی سه روستای شهرستان بستان آباد نیز شاهد افتتاح طرح های هادی ، مخابراتی ، راهسازی و آسفالت روستاهای خود در مجموع با هزینه ۱۹ میلیارد ریال بودند.

بناب

در بناب نیز یک واحد گلخانه ای با اشتغال زایی ۱۰ نفر و یک کانال آبیاری به طول ۵ کیلومتر در مجموع با ۲۴ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

هشترود

پایگاه اورژانس شهری هشترود و بخش آندوسکوپی بیمارستان امام حسین(ع) این شهر هم با هزینه ای افزون بر ۵۲۴ میلیون تومان افتتاح شد.

**عجب شیر**

همچنین از مجتمع مسکونی بنیاد مسکن عجب شیر با زیربنای هفت هزار و ۸۰۰ مترمربع ، طرح آسفالت و ایستگاه گیرنده تلویزیون دیجیتال روستای رحمانلوی عجب شیر هم با هزینه ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهره برداری شد.

هوراند

در شهرستان هوراند طرح آسفالت ریزی معابر و سنگفرش روستای مرادلو و آبرسانی به روستای ۷۰ خانواری نیق در مجموع با بیش از ۶ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

بخش مهربان

کارخانه آسفالت ۱۲۰ تنی شهرداری مهربان نیز با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی و ظرفیت تولید ۱۲۰ تن آسفالت در ساعت به بهره برداری رسید .

بهره برداری از آسفالت محور مهربان به دوزدوزان به طول ۶ کیلومتر و طرح آسفالت راه روستایی به طول ۱۴ کیلومتر در مجموع با ۴۴ میلیارد ریال هزینه در بخش مهربان از دیگر طرح های افتتاح شده در هفته دولت است.

۳۰۹۳/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون