6 طرح عمرانی و کشاورزی در تکاب به بهره‌برداری رسید


6 طرح عمرانی و کشاورزی در تکاب به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا- 6 طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی با 27 میلیارد ریال هزینه در نخستین روز از هفته دولت با حضور فرماندار و مسوولان محلی در روستاهای بخش تخت سلیمان تکاب به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب روز شنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها در روستای «چراغتپه سفلی» گفت: طرح بهسازی و آسفالت محور روستایی چراغتپه به طول سه کیلومتر با ۶ میلیارد ریال هزینه اجرا شده که با بهره برداری از آن، دسترسی به آبشار و آبگرم روستای هدف گردشگری «قینرجه» تسهیل شده است.

محمود زمانی افزود: طرح آبرسانی به روستای «انگورد» و طرح راه‌اندازی سامانه نقطه‌ای بهبود کیفیت آب شرب روستایی در هفت روستای بخش تخت سلیمان نیز با ۱۷ میلیارد ریال هزینه امروز افتتاح شد.

وی بیان کرد: برای احداث شبکه آبرسانی به این روستا پنج کیلومتر شبکه توزیع و ۱۱ کیلومتر شبکه انتقال احداث و سه دهنه چشمه نیز بهسازی شده که با بهره برداری از آن ۲۰۰ خانوار روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت بهره‌برداری از ۱۱ سامانه نقطه‌ای بهبود کیفیت آب شرب نیز در هفت روستای چراغتپه سفلی، چراغتپه علیا، آلوچالو علیا و سفلی، قزقاپان، آقدره و زرشوران از توابع بخش تخت سلیمان نیز آغاز شد که با اجرای این طرح بیش از ۸۵۰ خانوار روستایی از آب شرب سالم بهره‌مند شده و کیفیت آب مصرفی در این روستاها با حذف مواد سمی و املاح مضر توسط سامانه‌های نقطه‌ای ارتقا یافت.

وی اظهار داشت: ۳ طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۰ هکتار از باغ‌های میوه روستاهای نصرت‌آباد بخش تخت سلیمان، بدرلو و کوتان علیا از توابع بخش مرکزی این شهرستان نیز با بیش از چهار میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

«زمانی» با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در تکاب افزود: توسعه روستاها زیربنای توسعه همه‌جانبه این شهرستان به شمار می‌رود و برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در روستاها مشارکت روستاییان با دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

به همین مناسبت همچنین ۴۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با پرداخت هفت میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در مناطق روستایی تکاب واگذار شد.

همزمان با هفته دولت، امسال ۳۲ طرح مختلف عمرانی و زیربنایی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی به بهره‌برداری می‌رسد و ۲ طرح آموزشی و یک طرح صنعتی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که با ۸۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰۲ روستا و ۲ بخش مرکزی و تخت سلیمان در منطقه‌ای کوهستانی و سخت‌گذر واقع شده و ۳۶ هزار نفر از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

دوم تا هشتم شهریور هر سال به مناسبت گرامیداست یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا