افتتاح مهد و پیش‌دبستانی «امین مهدوی» در کاشان/ استقبال از مهدهای مهدوی


افتتاح مهد و پیش‌دبستانی «امین مهدوی» در کاشان/ استقبال از مهدهای مهدوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیین افتتاحیه مهد و پیش‌دبستانی امین مهدوی و شکوفه‌های امید کاشان(تحت نظر معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و اشراف علمی مرکز تخصصی مهدویت)، عصر شنبه، دوم شهریورماه در این مجموعه آموزشی برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیین افتتاحیه مهد و پیش‌دبستانی امین مهدوی و شکوفه‌های امید کاشان(تحت نظر معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و اشراف علمی مرکز تخصصی مهدویت)، عصر شنبه، دوم شهریورماه با حضور جمعی از مسئولان، طلاب، مربیان، اولیای نونهالان قرآنی و مسئولان مرکز تخصصی مهدویت قم در محل این مجموعه آموزشی واقع در خیابان شهید علی اندرزگو برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسین مهدوی‌نیا، مدیر اجرایی کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت در این مراسم طی سخنانی گفت: تأسیس بیش از 100 مهد و پیش‌دبستانی مهدوی در کشور نتیجه فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: بنا به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند دبستانی‌ها را دریابید که دانشگاه دیر است؛ امروز باید پیش‌دبستانی‌ها را دریابیم که دبستان دیر است.
مدیر اجرایی کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت اظهار کرد: بیش از 12 بار در خطبه غدیریه وجود نازنین پیامبر(ص) به حضرت مهدی موعود(عج) و قیام جهانی حضرتش اشاره دارد.
همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصور فرجی، مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان با بیان اینکه اکنون 17 حوزه علمیه در منطقه مذهبی کاشان به تربیت طلاب دینی مشغول هستند، گفت: غربی‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید جامعه‌ای را متلاشی کنید، خانواده را سرد و بی‌روح کنید، آموزش را از پرورش جدا کنید و الگوهای اخلاقی و دینی را از آن‌ها بگیرید.
وی با اشاره به هم‌زمانی سالروز شهادت اندرزگو با مراسم افتتاحیه، اظهار کرد: لازم است، ترویج فرهنگ شهادت و تبلیغ برای الگوهایی نظیر شهید اندرزگو که امروز سالروز شهادت آن بزرگوار است در دستور کار مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: کاشان گرچه استان نیست ولی در بسیاری موارد فرهنگی، شاخص‌هایی بالاتر از برخی استان‌ها دارد که جای قدردانی از مسئولان فرهنگی کاشان را دارد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی رحیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی ــ هنری حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) کاشان نیز در این مراسم هدف از تأسیس مهد مهدوی را تربیت کودکانی بر اساس تربیت اسلامی و منتظرالموعود برشمرد و بیان کرد: خوشبختانه خانواده‌ها استقبال بسیار خوبی از این مهدها داشتند و تلاش داریم شعبه دوم را قبل از شروع محرم در میدان کاظمیه کاشان تأسیس کنیم که در کنار کار رسمی کلاس‌هایی با هدف آموزش اولیا نیز در دستور کار داریم.
وی اظهار کرد: طی مدت آموزش، بسته آموزشی ــ فرهنگی شامل 9 عنوان کتاب تولید بخش کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت در اختیار نونهالان قرار می‌گیرد.
مدیر مؤسسه فرهنگی ــ هنری حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) کاشان با اشاره به برنامه‌های تابستانی این مؤسسه، گفت: برای اولین‌بار حدود دو هزار نفر از بانوان کاشانی تحت آموزش بیش از 100 مربی در رشته‌های متعدد فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و تربیتی قرار گرفتند.
جواد دهقانی آرانی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط