درخواست 11 کشور برای خرید داروی زجر تنفسی نوزادان


درخواست 11 کشور برای خرید داروی زجر تنفسی نوزادان

‌مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ساخت داروی زجر تنفسی نوزادان در کشور گفت: نیاز به این دارو به میزانی زیاد است که در کمتر از یک سال از انتشار خبر مراحل تولیدی این دارو، حدود 11 کشور خارجی برای این دارو از ایران درخواست صادرات داشته‌اند.

‌به گزارش ‌ایسنا، احمد عاصمی‌نیا در این رابطه گفت: امروز یکشنبه سوم شهریور رونمایی رسمی از داروی برکسورف‌ (اولین سورفکتانت ریوی تولید شده در ایران) با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در شرکت دارویی دانش‌بنیان در جاده مخصوص کرج- تهران صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر روی این دارو هفت سال کار تحقیقاتی، آزمایشگاهی و پایلوت انجام گرفته و صنعتی شده است، آزمایش‌های بالینی و مطالعات حیوانی نیز در خصوص این داروی تولیدی اعمال شده است.

عاصمی‌نیا ادامه داد: نمونه داروی برکسورف به خارج از کشور از جمله آلمان و انگلیس ارسال شده است و در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی مرجع تست و تاییدیه‌ها اخذ شده است، به همین دلیل دارویی کاملا موثر است.

وی خاطرنشان کرد: این دارو در حال حاضر در خصوص صدها بیمار استفاده شده و در داروخانه‌ها توزیع می شود و نتیجه‌‍‌های کاملا اثربخش و خوبی داشته است.

عاصمی‌نیا ادامه داد: نیاز به این دارو به میزانی زیاد است که در کمتر از یک سال از انتشار خبر مراحل تولیدی این دارو حدود ۱۱ کشور خارجی برای این دارو از ایران درخواست صادرات داشته‌اند؛ با چند شرکت در خصوص صادرات داروی برکسورف به خارج از کشور اخذ قرارداد شده است و بزودی شاهد صادرات این دارو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برکسورف دارویی خیلی پیچیده است و شامل چند داروی موثره است که در درون آن وجود دارد؛ این پنج داروی درونی برکسورف باید در حد و میزان مورد نیاز استفاده شود و تکنیک‌های خاص برای استفاده از این داروهای موثره درونی برکسورف که در کاهش کشش ریه نوزادان موثر است، اعمال می‌شود.

وی اعلام کرد: در این شرکت دارویی در محدوده گرمدره حدود ۱۵ میلیارد تومان در خصوص تولید داروی برکسورف هزینه شده است و قرار است ضمن پوشش ظرفیت و نیاز کشور، برای صادرات این دارو برنامه‌ریزی شود و با توجه به درخواست‌های سایر کشورها افزایش ظرفیت تولید این دارو نیز در آینده اعمال می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد اول اردیبهشت 1403 + فیلم