چه کنیم تا جوان بمانیم؟


چه کنیم تا جوان بمانیم؟

محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری راه‌های اکسیر جوانی را تشریح کرد و گفت: مهم‌ترین عامل اکسیر جوانی نشاط روح است.

محمدامین افرا در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: عوامل محیطی، تغذیه سالم، صبحانه خوردن و خوب جویدن غذا از عوامل دخیل در اکسیر جوانی است.

وی افزود: استفاده از گیاهان داروهای همچون جنسینگ، عنبر اشهب، توت‌نک، کاسنی، بوزیدان و خرنوب برای جوان‌سازی پوست آقایان و ژل رویال با توجه به افزایش قدرت باروری و رازیانه و عصاره آن به دلیل حفظ هورمون زنانه، برای جوان ماندن پوست خانم‌ها مناسب هستند.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: همچنین مصرف میوه و سبزی به جوان ماندن پوست کمک می‌کند که بهترین سبزی برای سلامت پوست خانم‌ها ریحان و برای آقایان به دلیل هورمون مردانه، پونه و نعناع است.

افرا با اشاره به اینکه توجه به تغذیه ذهن اهمیت بسیار دارد، گفت: تا زمانی که به تغذیه ذهن توجه نشود نباید انتظار جوان ماندن را داشت، بنابراین برای اکسیر جوانی لازم است آرامش خود را حفظ کرده، از برنامه ورزشی منظم برخوردار باشیم، افکار مثبت را در ذهن بپرورانیم و تفریحات مفید و نشاط ‌آور را در برنامه خود بگنجانیم.

وی گفت: استرس و مرور اتفاقات منفی گذشته موجب آسیب به روح می‌شود و اجازه نمی‌دهد نشاط کافی برای جوان ماندن داشته باشیم، بنابراین مهمترین عامل برای اکسیر جوانی نشاط روح است.

این محقق طب اسلامی بیان کرد: در کنار این کارها، حجامت می‌تواند در جوان ماندن پوست نیز موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: افراد در هر سنی قرار دارند می‌توانند به منظور ایجاد آرامش، داشتن ذهنی قوی و افکار مثبت هنرهای جدید را فرا گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان