خطر تنش آبی در شهرهای چهارمحال و بختیاری فروکش کرد


خطر تنش آبی در شهرهای چهارمحال و بختیاری فروکش کرد

قدرت‌الله بیگلری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه امسال به واسطه بارش‌های فصل بهار با مشکلات کمتری در خصوص تامین آب شهرهای استان مواجه بودیم اما به سبب وضعیت ناگوار دشت‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی استان ، تامین آب همچنان با سختی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هم اینک شهرهای کاج شهرستان اردل، سفیددشت بروجن و سردشت لردگان با تنش آبی مواجه است که در همین خصوص با تدابیر به کار گرفته، مشکل را مدیریت کرده‌ایم.

بیگلری با اشاره به آغاز عملیات آبرسانی به شهر کاج از محل چشمه باغ رستم، تصریح کرد: از آنجاکه شهر کاج در انتهای خط انتقال آب دزداران قرار دارد در برخی ساعات با افت فشار آب مواجه می‌شود که برای رفع این مشکل خط انتقال آب از چشمه باغ رستم‌ در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری، تکمیل طرح آبرسانی به شهر کاج را نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: اگر این اعتبار به موقع تامین شود ظرف یکسال آینده این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

بیگلری خاطرنشان کرد: شهرهای سفید دشت و سردشت نیز به سبب خشک شدن چاه‌ها با کمبود آب مواجه هستند که تلاش شد با آبرسانی سیار به این مناطق تا حدی از مشکل کاسته شود.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تامین آب شهر شهرکرد در آستانه عید نوروز، افزود: برای این مشکل راهکارهایی پیشنهاد شده اما تاکنون در این خصوص از سوی مسئولان ارشد استان تصمیم‌گیری نشده است.

هم اکنون در حدود ۲۱۷ هزار مشترک با جمعیتی افزون بر ۵۳۰ هزار نفر در ۴۰ شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش جالب صداپیشه جناب‌خان بعد از دیدن عکس رامبد جوان