شاهکار سرقت‌شده دوره رنسانس به ایتالیا بازگردانده شد


شاهکار سرقت‌شده دوره رنسانس به ایتالیا بازگردانده شد

تهران- ایرنا- نقاشی معروف «مریم مقدس و کودک» اثر «پینتوریکیو» (Pinturicchio) هنرمند دوره رنسانس، پس از حدود 30 سال سرقت شدن، به ایتالیا بازگردانده شد و قرار است در «گالری ملی اومبریا» واقع در «پروجا» به نمایش گذاشته شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی «آرت نت»، واحد محافظت از میراث فرهنگی پلیس ایتالیا این نقاشی را که در سال ۱۹۹۰ از یک منزل شخصی سرقت شده بود، پیدا کرد و پس از آن اطلاعاتی از محل نگهداری آن منتشر نشد.

قرار است نقاشی قبل از بازگردانده شدن به صاحبان آن، در پروجا زادگاه پینتوریکیو به نمایش درآید.

آلبرتو بونیسولی (Alberto Bonisoli) وزیر میراث فرهنگی ایتالیا، کشف این اثر را مایه خرسندی دانست و دلیل این خوشحالی را بازگشت بخش دیگری از میراث فرهنگی به کشور توصیف کرد.

شاهکار سرقت‌شده دوره رنسانس به ایتالیا بازگردانده شد

این نقاشی به همراه آثار دو هنرمند دیگر به نام های بارتولومئو کاپورالی (Bartolomeo Caporali) و فیورنزو دی لورنزو (Fiorenzo di Lorenzo) نمایش داده می شود. برناردینو دی بتو (Bernardino di Betto) نقاش ایتالیایی بود که به دلیل جثه کوچکش به نام مستعار پینتوریکیو معروف بود. این هنرمند به عنوان دستیار پییترو پروجینو (Pietro Perugino) در خلق نقاشی های دیواری کلیسای سیستین همکاری داشت.

شاهکار سرقت‌شده دوره رنسانس به ایتالیا بازگردانده شد

امروزه این دو هنرمند جزو ستاره های مجموعه گالری ملی اومبریا به شمار می روند. پینتوریکیو بعدها نقاشی های دیواری خودش را در شش اتاق که اکنون بخشی از کتابخانه واتیکان است، خلق کرد. پنج نقاشی از این شش نقاشی هنوز قابل مشاهده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...