ارسال 275 اثر به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در آذربایجان‌غربی


ارسال 275 اثر به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از ارسال 275 اثر به دبیرخانه چهاردمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ارومیه خبر داد و گفت: از این تعداد 240 اثر داخلی و 35 اثر خارجی است.

ارسال 275 اثر به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۳ شهریورماه، در نشست خبری اختتامیه چهاردمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره چهارشنبه ۶ شهریورماه در سالن نهاد کتابخانه مرکزی ارومیه از ساعت ۹ الی ۱۳ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه هدف این جشنواره شامل نویسندگان و شاعران آیینی و به‌خصوص جوانان بوده و جوانان باید حضور فعال در عمق و وسعت این جشنواره داشته باشند و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید بتوانند امید را به جامعه تزریق کنند.

خدایاری افزود: تاکنون ۲۷۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۲۴۰ اثر داخلی و ۳۵ اثر خارج از کشور بوده و ۵ اثر برگزیده داخلی جوایز ارزنده دریافت می‌کنند و همچنین آثار خارجی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق بوده که ۸ اثر تقدیر و جوایزی به آنها تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه داوران این جشنواره از سه استان آذربایجان‌غربی، اردبیل و تهران بودند، تصریح کرد: رونمایی از کتاب گونش ضیافتی ۳ نیز در این جشنواره صورت خواهد گرفت.

خدایاری یادآور شد: تغییر محتوای جشنواره می‌تواند موجب حضور کشورهای بیشتری در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشد، به‌عنوان مثال این جشنواره می‌تواند با حفظ شکل خود، در بخش تئاتر نیز برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ۱۱ شهریور به نام روز صنعت چاپ نامگذاری شده و زمانی که مساله‌ای در تقویم ملی قرار می‌گیرد، قطعا از جایگاه ارزشمندی در کشور برخوردار است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید