سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟


جاذبه های شهر استانبول آنقدر زیادند، که یک بار سفر به این شهر کفایت نمی کند. با به کار بردن چند ترفند ساده می توانید از هزینه های سفرتان به استانبول بکاهید و در عوض چندین بار به این شهر سفر کنید. در این مطلب به ترفندهای سفر ارزان به استانبول اشاره خواهیم کرد؛ ترفندهایی که علاوه بر کاهش هزینه ها، سفری راحت تر را برای تان به ارمغان می اورد.

جاذبه‌‌های شهر استانبول آنقدر زیادند، که یک بار سفر به این شهر کفایت نمی‌کند. با به کار بردن چند ترفند ساده می‌توانید از هزینه‌های سفرتان به استانبول بکاهید و در عوض چندین بار به این شهر سفر کنید. در این مطلب به ترفندهای سفر ارزان به استانبول اشاره خواهیم کرد؛ ترفندهایی که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، سفری راحت‌تر را برای‌تان به ارمغان می‌اورد.

1. ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول را انتخاب کنید

بهترین زمان سفر به استانبول را فصل بهار و پاییز گفته‌اند. اما اگر قصد سفر ارزان به استانبول را دارید، فصل زمستان بهترین زمان سفر خواهد بود. در این فصل گرچه با بارش‌های متعدد رو به رو خواهید بود اما با خالی شدن جمعیت در استانبول قیمت هتل و پروازها کاهش می‌یابد، اکثر مغازه‌ها اجناس را با قیمت مناسب می‌فروشند و حراجی‌های متعددی در این شهر برگزار می‌شود. کم‍‌هزینه‌ترین زمان سفر به استانبول، ماه‌های دسامبر تا فوریه (آذر تا بهمن) است.

سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟

2. سفر کم‌هزینه به استانبول با پرواز ارزان

پروازهای متعددی از ایران به مقصد ترکیه انجام می‌شود. برای کاهش هزینه‌های سفر به استانبول، در انتخاب پروازتان باید عواملی را در نظر بگیرید؛ عواملی مثل خطوط هوایی، فرودگاه مقصد و زمان پرواز در قیمت پرواز بسیار متاثرند. همان‌طور که گفتیم در خلوت‌ترین زمان‌های استانبول، مبلغ پروازها کاهش پیدا می‌کند و بلیت‌های ارزان‌تری به این مقصد پیدا خواهید کرد. نکته دیگری که در خرید بلیت هواپیما باید در نظر بگیرید، انتخاب مناسب خطوط هوایی است؛ اغلب خطوط هوایی داخلی نسبت به خطوط ترکیش ارزان‌تر هستند. از طرفی، فرودگاه صبحا‌گوکچن اغلب پروازهای ارزان‌تری دارند. البته نزدیکی فرودگاه به محل اقامت و هتل‌تان را نیز در نظر بگیرید. هرچه فرودگاه از محل اقامتتان فاصله داشته باشد باید هزینه بیشتری برای ترنسفر و حمل و نقل بپردازید. در مطلب «آشنایی با پروازهای ایران به ترکیه» بیشتر بخوانید.

سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟

3. چمدانی بزرگ و سبک به همراه ببرید

بازارهای استانبول چنان پر زرق و برقند که هوس خرید به جان‌تان می‌اندازند. هم‌چنین حراجی‌های فصلی استانبول حتما برای خرید ترغیب‌تان می‌کنند. پس یک چمدان تقریبا خالی و بزرگ به همراه ببرید تا مجبور به خرید چمدان نشوید.

4. ترفندهای خرید ارزان در استانبول

گزینه‌های متعددی در استانبول برای خرید وجود دارد؛ از بازارهای هفتگی، بازار بزرگ تا پاساژهای لوکس. البته فروشنده‌های این شهر نیز مهربان و مهمان‌نوازند و شما را برای خرید بیشتر تشویق می‌کنند. اما توجه داشته باشید که برای خرید ارزان و مقرون به‌صرفه در استانبول باید ترفندهای را یاد بگیرید. مثلا آنچه فروشنده‌ها به عنوان قیمت اصلی کالا به شما می‌گویند با قیمت اصلی آن بسیار متفاوت است. بهتر است برای خرید چانه بزنید و قیمت‌های پایین‌تری را برای خرید کالا پیشنهاد دهید.

5. سفر کم‌هزینه به استانبول با لیر ترکیه

اغلب مغازه‌های ترکیه از شما دلار می‌پذیرند اما خرید با لیر ترکیه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. برای استفاده از تاکسی‌های ترکیه نیز بهتر است لیر خرد به همراه داشته باشید.

سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟

6. پول خرد، هزینه‌های سفر به استانبول را کاهش می‌دهد

هر روزی که در استانبول برای تفریح و خرید بیرون می‌روید، بهتر است مقداری پول خرد به همراه داشته باشید. مخصوصا زمانی که قرار است تاکسی بگیرید این مورد بسیار به کمک‌تان می‌آید.

7. انتخاب صرافی مناسب برای تبدیل پول

پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ترکیه با خود دلار به همراه داشته باشید. چراکه لیر ترکیه ممکن است دچار نوسان شود و داشتن دلار به نفع‌تان خواهد بود. البته از آنجایی که نرخ تبدیل ارز در صرافی فرودگاه‌ها قدری بالا است بهتر است مقداری لیر ترکیه برای ترنسفر به همراه داشته باشید. بهترین مکان برای تبدیل ارز، صرافی‌های بازار بزرگ استانبول هستند. هم‌چنین اگر در ایام تعطیلی مثل عید قربان، عید فطر یا روزهای شنبه و یکشنبه راهی استانبول می‌شوید بهتر است از قبل تمام پولتان را به لیر تبدیل کنید. چراکه در این روزها صرافی‌ها یا تعطی‌اند یا نرخ‌های خود را افزایش می‌دهند.

8. غذای کم هزینه در استانبول

یکی دیگر از ترفندهای سفر ارزان به استانبول شکم‌گردی کم‌هزینه است. برای صرفه‌جویی در هزینه غذا بهتر است به سراغ غذاهای محلی استانبول بروید. در خوشمزه فروشی‌های ترکیه غذاهای خیابانی را با سرعت، کیفیت و قیمت مناسب می‌توانید تهیه کنید. در رستوران‌های درون بازار و ساحل بسفر نیز رستوران‌های مناسبی پیدا خواهد شد.

سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟

9. جملات پرکاربرد و کلمات مفید ترکی را یاد بگیرید

بهتر است قبل از سفر به استانبول، چند جمله کاربردی و مفید را یاد بگیرید. یاد گرفتن این جملات توانایی خرید و چانه‌زنی‌تان را افزایش می‌دهد و به هنگام حمل‌ونقل یا در مواقع اورژانسی سفر را برایتان آسان‌تر می‌کند. حتی ممکن است با دانستن قدری زبان ترکی بتوانید دوستانی در این کشور پیدا کنید. علاوه بر این، دانستن مقداری زبان نوشتاری ترکی، سفرتان را راحت‌تر می‌کند. می‌توانید به راحتی از منوی رستوران‌های ترکی غذا انتخاب کنید یا علائم و نوشته تابلوهای متعدد را به راحتی بخوانید.

10. سفر کم هزینه به استانبول با حمل و نقل عمومی

همیشه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سفر را مقرون به صرفه خواهد کرد. حمل و نقل عمومی در استانبول بسیار گسترش یافته و به کمک آن می توانید به‌راحتی به اغلب نقاط استانبول راه پیدا کنید. گرفتن تاکسی در استانبول هزینه‌های سفرتان را افزایش می‌دهد و استفاده از مترو و اتبوس به صرفه‌تر خواهد بود. اگر گروهی به استانبول سفر می‌کنید، بهتر است از دلموش استفاده کرده و هم‌چنین در فرودگاه، از اتوبوس‌هایی که هواباس (Havabus) نام دارند استفاده کنید.

سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟

11. حمل ونقل ارزان با استانبول کارت

با تهیه استانبول کارت به راحتی می‌توانید در استانبول رفت و آمد داشته باشید. پیشنهاد ما این است با رسیدن به فرودگاه استانبول، این کارت را تهیه کرده و از تخفیفات و امکانات آن استفاده کنید. با این کارت در زمان شما هم صرفه‌جویی می‌شود و نیاز به ایستادن در صف تهیه بلیت نخواهید داشت.

سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟

12. تفریحات مقرون به صرفه با کارت موزه استانبول

در مطلب کارت موزه استانبول، اشاره شد که با کارت موزه استانبول امکان بازدید از اکثر موزه‌ها و آثار تاریخی استانبول وجود دارد. حتی با کارت موزه استانبول می‌توانید از بعضی تخفیفات گس شاپ‌ها نیز برخوردار شوید. هم‌چنین دیگر قرار نیست برای بازدید از جاذبه‌ها، در صف‌های طولانی بایستید و به راحتی می‌توانید وارد بناهای تاریخی و موزه‌های استانبول شوید.

سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟

13. سفر راحت و مقرون به صرفه با دانستن برخی ترفندها

توجه داشته باشید که هنگام سفر به همان اندازه‌ای که در طول روز به پول نقد نیاز دارید با خودتان پول به همراه داشته باشید و همه پول‌تان را یک جا نگذارید. مقداری در کیف پول، مقداری در جیب لباس و... بگذارید. کیف پول‌تان بهتر است زیپ‌دار بوده و دور از چشم دیگران نگه‌داری شود.

14. سفر ارزان با اقامت ارزان در استانبول

بهترین مناطق برای رزرو هتل در استانبول را پیدا کنید. ممکن است مناطق معروفی مثل سلطان احمد و تکسیم و... هزینه‌های بیشتری برای اقامت داشته باشند اما این هزینه‌ها در واقع به نفع‌تان خواهد بود. با گرفتن هتل در این مناطق دیگر نیاز به هزینه‌های حمل و نقل نخواهید داشت و با کمی پیاده‌روی می‌توانید از مهم‌ترین جاذبه‌های استانبول بازدید کنید.

15. حمل و نقل ارزان از بخش آسیایی استانبول به بخش اروپایی

اگر می‌خواهید در سفر به استانبول بین دو بخش اروپایی و آسیایی تردد داشته باشید، بهتر است از قایق‌های اتوبوسی استفاده کنید، تردد با این قایق‌ها هم آسان‌تر است و هم هزینه چندانی برای‌تان نخواهد داشت. هم‌چنین از مناظر بکر اطراف به وجد خواهید آمد. در مطلب «چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟» بیشتر بخوانید.



1398/06/03 | کد مطلب: 4613
برچسب‌ها: نکات سفراستانبول
سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟
سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟ سیما رفیعی
سفر کم هزینه به استانبول چگونه از هزینه‌های سفر به استانبول بکاهیم؟

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق