آغاز رقابت 800 دانشجوی همدانی در مسابقات قرآن دانشگاه پیام‌نور


آغاز رقابت 800 دانشجوی همدانی در مسابقات قرآن دانشگاه پیام‌نور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ 800 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور همدان فردا در بخش معارفی (کتبی) بیست‌وسومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور استان به رقابت می‌پردازند.

آغاز رقابت 800 دانشجوی همدانی در مسابقات قرآن دانشگاه پیام‌نورصفی‌الله صفایی، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: دانشگاه پیام نور همدان چهارم شهریورماه مجری مسابقات استانی قرآن و عترت دانشجویان مرکز و واحد های تابع این دانشگاه است.

وی گفت: این مسابقات در دو بخش‌ شفاهی و معارفی در دو بازه زمانی برگزار می‌شود و برگزیدگان به مرحله کشوری به استان کرمان اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با اشاره به اینکه مرحله اول مسابقات را مراکز و واحدهای تابعه دانشگاه پیام نور برگزار کرده و نفرات اول تا سوم برگزیده‌ها به استان اعلام شده است، افزود: نفرات اول تا سوم با توجه به جدول امتیازات در بخش‌های شفاهی و معارفی اعلام می‌شوند و فایل تصویری آن‌ها نیز به استان کرمان فرستاده می‌شود.

صفایی بیان کرد: بیست‌وسومین مسابقات قرآن و عترت دانشجویان پیام نور در پنج رشته، قرائت به روش ترتیل، حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء و 5 جزء قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش کتبی مسابقات شامل احکام، آشنایی با مفاهیم قرآن کریم، صحیفه سجادیه، سیره معصومین و نهج‌البلاغه، پرسمان قرآنی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر، عکس، مقاله‌نویسی و نقاشی است و 800 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان در بخش معارفی(کتبی) شرکت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: در بخش معارفی بانک سؤالات از تهران به‌صورت مکتوب ارسال و امتحان در سطح مراکز و واحدها بر اساس حوزه از قبل انتخاب شده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمرات دانشجویان در بخش معارفی اعلام می‌شود و برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری و اهدای جوایز راه پیدا می‌کنند، افزود: دانشگاه پیام نور همدان از لحاظ کیفیت جزو پنج استان برتر کشور بوده است.

صفایی با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانشجویان پیام نور در مرحله استانی افزود: روز برگزاری مسابقات سه داور زن و سه داور مرد در سالن‌های مجزا مسابقات را از ساعت 9 تا 12 داوری خواهند کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان توضیح داد: دانشگاه پیام نور همدان آمادگی برگزاری بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور را دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان