صلاحیت رحیمی برای ادامه کار در هیات رییسه مجلس تایید شد


صلاحیت رحیمی برای ادامه کار در هیات رییسه مجلس تایید شد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به اعتراض 32 نماینده از علیرضا رحیمی به جهت سوال وی از وزیر دفاع گفت: در جریان رسیدگی موضوع در کمیسیون، سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیات رئیسه مجلس رد و صلاحیت وی برای ادامه کار در این هیات تایید شد.

به گزارش خانه ملت، غلامرضا کاتب در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۴ آئین‌نامه داخلی مجلس هنگامی که ۲۵ نفر از نمایندگان نسبت به عملکرد یک نفر یا اعضای هیات رئیسه اعتراض داشته باشند، می‌توانند تقاضای سلب عضویت فرد مورد نظر در هیات رئیسه را مطرح کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: علیرضا رحیمی درخصوص انتشار فیلم اعترافات و مستند مربوط به دو تابعیتی‌ها و علت پخش آن در جلسه علنی از سوی کریمی قدوسی که پیش از این توسط سازمان اطلاعات سپاه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پخش بود، از وزیر دفاع سوال کرد، در همین راستا ۳۲ نفر از نمایندگان مجلس تقاضای سلب عضویت وی را به کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس ارائه کردند.

کاتب افزود: نمایندگان معترض اذعان داشتند که سوال مذکور به وزیر دفاع مرتبط نبوده و چرا رحیمی با علم به اینکه عضو هیات رئیسه مجلس هستند، این سوال را برخلاف آئین‌نامه داخلی مجلس مطرح کردند، از لحاظ محتوایی نیز ۳۲ نماینده اظهاراتی را عنوان کردند و یادآور شدند که سوال مربوط به سپاه پاسداران به حاکمیت مرتبط است و قابل طرح در مجلس نیست.

رئس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس یادآور شد: کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس بر اساس قانون، هیات رسیدگی به اعتراضات را با حضور همه روسای کمیسیون‌ها و اعضای کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس در دو جلسه تشکیل دادیم. نمایندگان معترض نظرات خود را مطرح کردند و آقای رحیمی نیز به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس دفاعیات خود را بیان کرد.

وی تصریح کرد: در نهایت موضوع مذکور در کمیسیون به رأی گذاشته شد، بنابراین سلب عضویت علیرضا رحیمی از هیات رئیسه مجلس رأی نیاورد لذا وی می‌تواند به عنوان عضو هیات رئیسه به فعالیت خود ادامه دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!